Как да балансирате хормоните си

Калина
Написана от Калина декември 10, 2014 16:53

Как да балансирате хормоните си

Акценти:

  • Как да балансираме хормоните в тялото си?
  • Какво нарушава хормоналния баланс?
  • Кои храни влияят на хормоналната ни система?

Свързани:

loading...

Когато става въпрос за здраве, хормоните са с много по-голямо значение, отколкото повечето хора си мислят.

В действителност тези хормони могат да разрушат здравето ви, ако не са балансирани, дори и да тренирате, спазвате хранителен режим и сте оптимизирали максимално ежденевието си.

Какво са хормоните ?

Хормоните са химическите посланици на вашето тяло. Те пътуват в кръвта ви, различните тъкани и органи.

Те работят бавно и взиамт важно уастие във всеки процес, който се извършва в тялото, като например растеж, развитие, метаболизъм, сексуална функция и т.н.

Ето и някои съвети, които ще ви помогнат да балансирате нивата на своите хормони, така че те да не ви вредят.

1. Избягвайте Омега-6 полиненаситени мазнини

Човешкото тяло е съставено от около 97% наситени и мононенаситени мазнини, с едва 3% полиненаситени мазнини. Половината от които три процента са омега-3 мазнини.

Растителните масла съдържат много високи нива на полиненаситени мазнини, и тези масла са заменили много от наситените мазнини в нашата диета от 1950 г. насам. А когато тялото си наложи баланс е най-добре да не се намесвате, а просто да внимавате с какво се храните.

Проблемът е, че полиненаситените мазнини са нестабилни и се окисляват лесно в организма, податливи са на окисление, дори само ако сте изложени на светлина. А след това те причиняват възпаления и мутация в клетките. Ако приемате продукти като маргарин, фъстъчено или соево масло, спрете, вредите на себе си !

2. Ограничете кофеина

Кой не обича кафе ? Но кафето в прекомерни количества може да бъде наистина вредно за еднокринната система. Като психоактивно вещество, кафето задейства хормони, подобни на тези при бременност.

При наличието и на други стресови фактори, кофеинът може да отключи различни неблагоприоятни психически състояния, като депресия, а освен това може да доведе и до физически заболявания, свързани със сърцето.

Намалете кафето, ако пиете по повече от 2 чаши на ден, а ако не можете, просто слагайте по лъжичка кокосово масло в чашата си, резултатът ще бъде вкус като на лате, но наситено с полезни мазнини !

3. Избягвайте токсини

Токсините са вредни вещества, намиращи се навсякъде в заобикалящата ни природа. Но когато те влязат в човешкия организъм, той не може да ги различи.

Гледа на тях като на специален вид и продължава да произвежда определени хормони, а това може да доведе до катастрофални последици.

За да намалите токсините, ограничете пиенето на алкохол и тютюно пушенето. Също така избягвайте микровълновите печки.

Друг полезен трик е да не държите храна в пластмасови или метални съдове, защото веществата псотавени вътре се окисляват и после влизат директно в организма ви !

4. Сънят

Не мога да придам нужната важност на този процес, защото той просто е незаменим ! Няма как тялото ви да е в хормонален или какъвто и ще да е друг баланс, ако не спите достатъчно.

А същевременно, ако давате достатъчно време на тялото си да си почине чрез съня, то ще ви се отплати като намали рисковете от всякакви заболявания, удължи живота ви и дори ще оптимизира теглото ви и ще ви помогне да се отървете от ненужните килограми.

5. Полезни добавки

Повечето хора свързват добавките с вреда и нещо, което не е полезно за тялото ни, но има и някои, които са незаменими, да, просто са незаменими.

Набавете си магнезий, защото той поддържа и допринася за много функции в организма, за по-добър сън и т.н. Набавете си и продукти със съдържание на витамин D.

Най-добрият начин, да получите нужното ниво от този витамин е чрез слънцето, но през зимата не винаги има слънце, така че и медикаменти с богато съдържание на витамина са разрешени !

6. Тренировка

Ако страдате от хормонален дисбаланс, упражненията определено могат да ви помогнат. Концентрирайте енергията си в релаксиращи упражнения като плуване и ходене и избягвайте продължителните и натоварващи такива като кардио, видео упражнения, тежки силови серии и т.н.

Калина
Написана от Калина декември 10, 2014 16:53
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи