Как да бягате правилно, за да отслабнете

Мария
Написана от Мария октомври 13, 2015 00:43

Как да бягате правилно, за да отслабнете

Акценти:

  • Бягане - отслабване
  • Джогинг - изгаряне на мазнини
  • Максимални натоварвания - отдих

Свързани:

loading...

Много хора, които желаят да отслабнат бягат ежедневно по 15 минути сутрин или вечер, а не виждат видими резултати. Защо? Тъй като е необходимо да се бяга по специална методика.

Бягането за отслабване е достатъчно ефективен метод, тъй като при бягането натоварването равномерно се разпределя по всички мускули, а поради ускоряване на дишането и биенето на сърцето, се активизира метаболизма и изгарянето на мазнините.

Освен това бягането позволява мускулите на краката да станат по-релефни, а тялото по-грациозно, поради равномерното развитие на отделни мускулни групи.

Но много от желаещите да отслабнат бягат ежедневно по 15 минути сутрин или вечер, а видими резултати все още не се забелязват. Защо се получава така?

С какво бягането е полезно?

Укрепва всички мускули на тялото комплексно. Насища кръвта с кислород, увеличава жизнения обем в белодробната тъкан, укрепва сърдечните мускули и кръвоносните съдове, прави костите по-издръжливи и здрави.

Защо някои хора, макар и да бягат не отслабват?

Много хора в желанието си да отслабнат правят определен пробег, който обаче се оказва безрезултатен. Ако бягате ежедневно по 20 минути е невъзможно да отслабнете, това е особеност на физиологията.

Но не всички знаят, че бягането за отслабване много бързо предизвиква разочарование и се изоставя като практика.

При джогинг, тоест при бягане с невисока скорост, енергията за мускулите постъпва от запасно вещество в черния дроб – гликоген, това е захар, която се натрупва в черния дроб за натоварвания.

И достига за 30-40 минути активни занятия и подхранва мускулите с енергия.

Ако бягането не е продължително, организмът изразходва част от гликогена и при първото хранене неговите запаси се попълват. Затова за мазнините като източник на енергия организмът просто не достига, а килограми не се свалят.

Как да бягате, за да отслабнете?

Обикновено организмът превключва на мазнини, когато основният кръвен поток се насочи към мастните отлагания и в тях се увеличава концентрацията на кислород.

По тялото си можете да разберете кога това се случва – когато започнете да чувствате умора и дишането ви стане тежко.

И за да изгорят активно мазнини при джогинг е необходимо да е с продължителност минимум 50 минути, а най-добре един час.

Тогава метаболизмът активно се превключва на изгаряне на мазнини.

Но повече от час и 15 минути също няма смисъл да се бяга, тъй като мазнините се разграждат бавно и метаболизмът започва да попълва недостигът на енергия от белтъците и в резултат се губи мускулна маса.

Интервално бягане

Ако нямате свободно време за джогинг и за изгаряне на мазнини, а ви се иска много да отслабнете има вариант за интервално бягане.

То не е подходящо за вас, ако пушите или имате проблеми със сърцето или заболявания на кръвоносните съдове.

Натоварването върху белите дробове и кръвоносните съдове при интервално бягане е колосално, но заради крайните резултати наистина си струва.

Интервално бягане наричат тренировката с максимални натоварвания и периоди на отдих. Обикновено се прави по следния начин – първите 100 метра се изминават с бърза крачка, като целта е загряване на ставите, сухожилията и се засилва притокът на кръв към тях.

Следващите 100 метра се бягат на спринт, в максимално възможен темп. След спринта се връщаме на джогинг и възстановяваме дишането си, като си отдъхваме.

Мария
Написана от Мария октомври 13, 2015 00:43
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи