Как да накараме краткотрайната памет да заработи на пълна мощност – топ 4 съвета

Мария
Написана от Мария октомври 8, 2016 23:34

Как да накараме краткотрайната памет да заработи на пълна мощност – топ 4 съвета

Именно краткотрайната памет ни позволява без подготовка да отговаряме на сложни въпроси, да импровизираме и бързо да оценяваме.

По-рано се смяташе, че всички човек има заложено определено количество краткотрайна памет, но последните изследвания в областта на когнитивната наука и психологията доказаха, че можем и да я тренираме.

Какво е това краткотрайна памет и защо е толкова важна?

Това е резервоар за краткотрайно съхранение на мисли и идеи, които можем във всеки ден да извлечем и използваме за вземане на някакво решение.

Когато ни е нужно без подготовка да отговорим на някакъв въпрос, краткотрайната памет ни позволява едновременно да говорим и мислено да съставяме план какво да кажем по-нататък.

Също се използва, когато четем. За да разбираме същността на материала, е необходимо да помним това, което вече сме прочели, и да го свържем с това, което ще прочетем по-нататък.

Освен това краткотрайната памет ни помага да игнорираме излишната информация, включително и тази, която ни разсейва. А нима способността да се фокусираме върху дадена задача не е важна, особено в днешно време.

Всички ние страдаме от излишъка информация, социалните мрежи и различните уведомления ден и нощ изискват нашето внимание.

На мозъка му се налага да полага немалко усилия, за да определи каква информация да запомни и каква не. Всичко това предизвиква тревога и стрес и още повече намалява възможностите на нашата памет.

Как да накараме краткотрайната памет да работи на пълна мощност?

Има два начина.
Първо, да намалим броят на разсейващите фактори и така да намалим нивото на стреса. Това положително се отразява не само на паметта, но и на всички житейски сфери.

Но понякога това просто е неизпълнимо. Не можем да предвидим кога началникът ще ни поиска спешен доклад или кога ще се разболее някой от близките ни.

И на нас ни харесва информационното разнообразие, което сега е онлайн.
Означава, че остава вторият вариант – да развиваме и укрепваме краткотрайната памет.

Как да тренираме краткотрайната памет?

1. Тренинги за мозъка

А именно т.нар. двойна задача n-назад. По време на този тренинг се напряга краткотрайната памет, като следим образи и определяме кога определен образ се е появил по-рано.

Изследванията потвърждават, че този тренинг помага за укрепване на краткотрайната памет. Но всеки подобрения не са с постоянен характер.

Краткотрайната памет, както и нашите мускули, изискват постоянни тренировки. Изследователите препоръчват да се отделят за това 25 минути дневно.

2. Медитации

Не само помага за свалянето на кръвното и за облекчаване на симптомите на депресия, но и укрепва краткотрайната памет.

Изследователите предполагат, че това се случва благодарение на това, че медитацията влияе на способността да се фокусираме върху една мисъл и да игнорираме останалите.

3. Тежка атлетика

Физическите упражнения помагат не само за поддържане на тялото здраво, но и на мозъка. Това се потвърдило от изследване на Тереза Лю-Амброз от Университета на Британска Колумбия.

Тя отдавна изследва връзката между физическата сила и психологическата устойчивост, особено при хора в напреднала възраст.

Според нейните данни тези, които редовно правели силови упражнения, били с по-добра краткотрайна памет и концентрация, отколкото тези, които предпочитали аеробните тренировки.

4. Сън

Изследователите установили, че тези, които спят по 8 часа, с 58% по-добре изпълняват задачите, свързани с използване на краткотрайна памет.

Мария
Написана от Мария октомври 8, 2016 23:34
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи