Как да не навредите на сърцето си във фитнес залата

Мария
Написана от Мария септември 6, 2015 06:04

Как да не навредите на сърцето си във фитнес залата

Акценти:

  • Нива на хемоглобина - определяне
  • Хормони - кръвни проби
  • Сърце - натоварване

Свързани:

loading...

Заниманията във фитнес залата не само оформят фигурата ви, но и спомагат за укрепването на сърцето. Правилното натоварване на този орган го тренира, препятствайки бързото му износване.

Но неграмотното трениране е възможно да предизвика нарушения в работата на сърдечно-съдовата система. Как да тренирате, че да не навредите на сърцето?

Загрявка преди същинските спортни занимания

Една от опасните грешки по време на трениране е пропускането на загрявката. Но тя е от съществено значение за подготвяне на мускулите, органите и системите на организма за големи натоварвания. И сърцето не е изключение.

Загряващите упражнения повишават честотата на сърдечните съкращения и усилват кръвния поток.

Важно!

Много често новаците във фитнеса прегарят след първите занятия. Необходимо е постепенно увеличаване на натоварванията, като се започва със загряващите.

Отказ от твърде интензивни тренировки

За създаването на оптимално натоварване на сърцето правете предимно упражнения с малка и умерена интензивност. Желанието за бързо отслабване или за бързо покачване на мускулна маса може да мотивира човек да тренира с утроена сила.

Но постоянното неразумно напрягане на организма се отразява неблагоприятно на здравето на сърцето и на кръвоносните съдове. Честотата на сърдечните съкращения по време на физическо натоварване не трябва да надвишава 70-80% от максималната честота на пулса.

Максималната стойност на този показател се изчислява по формулата – 220 като се изважда възрастта на човека в години. 70-80% от максималната честота на пулса – това са стойностите на биене на сърцето, при които се изгарят мазнини.

Постепенно увеличаване на натоварването

Увеличаването на натоварването на сърдечно-съдовата система трябва да бъде постепенно. Не е необходимо веднага да се правят голямо количество упражнения. Това ще доведе до неконтролируемо ускоряване на честотата на пулса и до проблеми със сърцето.

Благодарение на постепенното увеличаване на натоварването, с течение на времето сърцето ще има по-големи възможности за тренировка. Но и в този случай упражненията трябва да се изпълняват технично без претоварване и с правилно дишане.

Важно!

Мускулно-тоничният синдром може да възникне при интензивни тренировки и претоварване на мускулната система.

Редувайте натоварванията

По време на тренировките във фитнес залата сърдечният мускул насочва големи количества кръв за обогатяване на мускулните влакна с кислород. За да не навреди тази дейност на сърцето, тренировката е необходимо да преминава с редуване на упражнения и паузи за почивка.

Контрол за запазване на здравето на сърцето

Допълнителното натоварване на сърцето, което то получава по време на заниманията във фитнес залата, увеличава честотата на съкращенията и обемът кръв, изпомпван от сърцето.

Редовните и правилно разпределените натоварвания тренират органа и в резултат сърдечният мускул по-бавно се износва. Но както и на всеки мускул, на сърцето му е необходимо време за адаптация и отдих.

Желанието за получаване на резултат чрез интензивни тренировки може да се отрази неблагоприятно на здравето на сърцето. За да бъдете сигурни, че с вашето здраве всичко е наред, е препоръчително да посетите лекар.

За профилактика на сърдечно-съдови заболявания е достатъчно да се правят контролни замервания на артериалното налягане, кардиограма, периодично да се дават кръвни проби за анализ за определяне на нивата на хемоглобина и на хормоните.

Колко често да правите това – ще ви посъветва лекаря.
За да не пропускате тревожните сигнали на вашето сърце, обръщайте внимание на това как се чувствате след тренировка във фитнес залата.

Мария
Написана от Мария септември 6, 2015 06:04
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи