Как да обърнем трудния разговор в наша полза

Калина
Написана от Калина май 8, 2015 16:15

Как да обърнем трудния разговор в наша полза

Акценти:

  • Как да водим по-успешни разговори?
  • Какъв е ключът за по-успешна комуникация?
  • Как да манипулираме хората по време на разговор?

Свързани:

loading...

Хората често се оплакват, че в днешно време никой не комуникира ясно, или пък достатъчно. Но истината е, че има изобилие от комуникация – по-голямата част от нея просто е непряка, чрез текстови съобщения и и-мейли, и често е породена по-скоро от позицията на безразличие, отколкото от внимание.

Да се научим да общуваме от искрена и честна позиция в настоящия момент, а не от позицията на емоционална регресия – не е лесна задача. Но да признаем, че добрата комуникация е умение, а не нещо, което просто можем да бълваме, без да мислим, ще ни даде голяма сила.

Осъзнаването на това е особено полезно в случаите, когато се налага да повдигнем деликатна тема и да участваме в труден разговор. Независимо дали става дума за предстоящ спор с приятел, противоречие с колега, дългогодишен проблем с член на семейството или какъвто и да е друг вид потенциален конфликт, развиването на добри комуникативни умения ще се окаже много продуктивно за вас.

Ето 10 съвета, които ще ви помогнат да общувате – особено при трудни разговори, така че да можете да кажете точно това, което трябва, без да създавате повече драма.

Определете си цел

Преди разговора, седнете и помислете, фокусирайки се ясно върху това кокво искате да спечелите от разговора. След това запишете това намерение. Помислете честно какво се надявате да постигнете. Ако се окаже, че целта ви е да обвините някого или да получите извинение, в такъв случай изчакайте поне 24 часа, тъй като най-вероятно не сте готови да водите истински двустранен диалог.

Внимавайте за тона си

Ако сте човекът, започнал разговора, уверете се, че се обръщате към събеседника си с приветлив, открит тон. Уверете се, че не се насочвате към него то позицията на агресия, отбранителност или пасивност. Може дори да започнете, казвайки: „Искам да проведа с теб един честен разговор.“ Това дава на събеседника ви възможност да осъзнае, че това няма да бъде обикновен разговор, като в същото време му дава възможност да избере как да отвърне на молбата ви.

Признайте, че комфортът и на двамата е от значение

Буквално. Убедете се, че сте попитли: „Удобно ли е сега?“ Този изключително директен въпрос позволява на събеседника да прецени дали е готов за разговора или не, като същевременно му показва, че неговото време и енергия са приоритет за вас, независимо от конфликта. Да се изчака подходящото време за провеждането на един труден разговор може да бъде разликата между положителен и отрицателен изход от него.

Използвайте твърдения в 1 лице, ед.ч.

Ако сочите с пръст (т.е. ти направи това, ти не направи онова, ти ме накара да се чувствам X, ти ме накара да направя Y), вие не само поставяте събеседника си в отбранителна позиция, но позиционирате и себе си като жертва.

С други думи, това отприщване на гнева може да ви накара да се чувствате силни за много кратък период от време, но всъщност ви поставя в положение на пълна безпомощност. Така че, вместо да сочите с пръст, за да накарате другия автоматично да се почувства обвинен, поемете отговорност за това, с което може вие да сте допринесли за проблема.

Калина
Написана от Калина май 8, 2015 16:15
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи