Как да опитомим и да се сприятелим със страха

Мария
Написана от Мария септември 28, 2016 23:12

Как да опитомим и да се сприятелим със страха

Акценти:

  • Страх - опитомяване
  • Критика - готовност
  • Изява - подготовка

Свързани:

loading...

Страхът е призракът на вашето съзнание, който невинаги е материален, невинаги ви грози опасност.

Но понякога пищите при вида на огромно куче на повод и дори с намордник, а след това сънувате този пес 3 нощи подред, привижда ви се зад вратата и в тъмния ъгъл.

Можете да продължите с показните акции, но може и да станете по-силни и да се сприятелите с животните.

Как страхът се приема от обществото?

Страхът е емоция, присъща за абсолютно всеки човек. Ако внезапно ви е атакувал див звяр, не се смятайте за безнадежден случай.

Повярвайте, дори и най-успешните хора, на високи постове, често имат подобен проблем. Разбира се, те се обръщат за помощ към психолози, и тези, които я оказват, получават за примитивни действия, огромни суми.

Любовта е това, с което сме се родили, а страхът – това, на което се научаваме тук.

Понякога най-вероятно сте се хващали, че мислите колко е трудно да преминете чертата и да споделите тревогата с приятели или роднини?

Това е естествено, тъй като ще ви се присмеят и ще ви щракнат с пръст, като ви кажат, че вече сте пораснали. Ако сте се сблъсквали с подобен проблем, следващите елементарни препоръки ще бъдат от полза:

1. „Страхувам се да погледна надолу“

Да разгледаме случай на нормална реакция на мозъка на височина, а не патология. При патологичен страх – акрофобия, всичко е много по-трудно.

Засега ситуацията не е толкова изтървана, необходима е колосална работа над себе си. Не посягайте към медикаментите, опитайте самостоятелно да се сприятелите със своя страх. Внезапно няма вече да изглежда толкова зловещ.

• Определете в какво се корени страхът от височина

Напишете в тефтер какво именно ви кара да се страхувате, било то да гледате от прозореца на десетия етаж или пътешествие на самолет.

Когато разберете, колко сте изпуснали, хранейки страха си, най-вероятно ще се мотивирате за по-нататъшна работа.

• Помислете дали има опасност от нараняване

Повярвайте, че няма да паднете от височината на виенско колело, ако просто се държите за дръжките. Максимумът, което ви застрашава, това е настинка. Колелото прави по 1000 превъртания всеки ден, то е разчетено за големи натоварвания.

• Отпуснете се

Неслучайно проповедниците на будизма проповядват хармония. Хармонията започва от вас, не трябва да се търси някъде навън.

Съсредоточете се върху дишането, успокойте мислите, и сами ще стигнете до извода, че няма причина за безпокойство.

Всичко, което е извън вашите граници, не ви касае. Опитайте йога и медитация, тъй като отпускат хубаво тялото и разтоварват мозъка.

• Постепенно опитомете страха

Когато преминете всички стъпки и вече сте решили, че няма да се тормозите вече с фобията, можете да се срещнете лице в лице с височината.

Не се насилвайте – не започвайте сами да се разхождате по покривите на високи сгради. При невъзможност да преодолеете тревогата, ситуацията ще излезе извън контрол.

Разходете се с приятел или с приятелка по висока планина, подишайте чист въздух. Самите ще се изненадате, когато разберете колко сте загубили заради ирационален страх.

„Всички ще ме гледат, а те са толкова много“

При някои страхът от публични изказвания се заражда още в детството, когато трябва да се прочете стих в детската градина, а след това и в училище.

1. Тренирайте пред огледалото
2. Подгответе се за изявата
3. Бъдете готови за критика

Мария
Написана от Мария септември 28, 2016 23:12
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи