Как да отслабнете с помощта на гликемичния индекс

Мария
Написана от Мария септември 30, 2015 08:04

Как да отслабнете с помощта на гликемичния индекс

Акценти:

  • ГИ - намаляване
  • Белтъчна храна - забавяне усвояване на глюкозата
  • Натрупване на висцерални мазнини

Свързани:

loading...

Храните, съдържащи въглехидрати, притежават не само калоричност, но и гликемичен индекс. Този показател също влияе на отслабването и на наддаването на килограми.

Затова когато си съставяте режим на хранене за отслабване, следва да отчитате и гликемичния индекс на продуктите.

Гликемичен индекс на храната /ГИ/ – какво е това?

Обозначава скоростта на разграждане на съдържащите се въглехидрати в храната, в сравнение с разпада на глюкозата. ГИ на последната е приравнен на 100 единици.

Колкото по-бързо се разгражда един продукт, толкова по-висок е неговият ГИ. Храните, съдържащи въглехидрати се разделят на групи с висок, среден и нисък гликемичен индекс.

Важно!

Биреното коремче е свързано с прекомерно натрупване на висцерални мазнини, които силно вредят на здравето. Необходими са тренировки във фитнес зала плюс забрана на продукти с висок гликемичен индекс.

Защо при отслабване е необходимо да се отчита гликемичния индекс на продукта?

Храни с висок ГИ се разграждат бързо и повишават нивата на кръвната захар. В отговор панкреаса рязко освобождава хормона инсулин, за да разпредели „излишната“ захар по целия организъм и частично я преобразува в мазнини.

Освен това инсулинът препятства разграждането на вече присъстващите в организма мазнини обратно в глюкоза.

Колкото повече храна с висок ГИ изяжда човек през деня, толкова по-често се освобождава инсулин. А това означава, че в неговото тяло се съхранява старата и се образува нова мастна тъкан. В резултат теглото се покачва.

Постоянното чувство за глад и желанието за сладко може да бъде, поради резките колебания на кръвната захар, а също поради някаква ендокринна патология.

Продуктите с нисък и среден ГИ се храносмилат дълго време и се разграждат постепенно. В резултат кръвните нива не се покачват, а инсулинът не се стреми да изпълнява задачата си да натрупва мазнини.

Изводът е прост – в ежедневното меню за отслабване трябва да присъстват повече продукти със среден и висок ГИ. Но не трябва напълно да се отказваме от храните с висок ГИ.

Много от тях съдържат необходими за организма витамини и минерали. Просто трябва да присъстват много по-рядко в менюто ни.

Данни за ГИ на храните

Ако си съставяте хранителен режим за отслабване, то е важно да узнаете показателите на ГИ на основните храни, съдържащи въглехидрати:

Висок ГИ – при храни с ГИ 70 и повече:

• Бира – 110;
• Печен и варен картофен – 95;
• Бял хляб – 100;
• Бял ориз – 90;
• Варен и задушен морков – 85;
• Картофено пюре – 83;
• Тиква и диня – 75;
• Кафява захар – 70;
• Мюсли със стафиди и ядки – 80;
• Млечен шоколад – 70;

Към храните със среден ГИ – под 70 се отнасят:

• Пшенично брашно – 69;
• Бързо разтворима овесена каша – 66;
• Портокалов сок – 65;
• Варено и задушено цвекло – 65;
• Небелени картофи – 65;
• Пълнозърнест, черен и ръжен хляб – 65;
• Консервирани зеленчуци – 65;
• Мармалад – 65;
• Банан, пъпеш – 60;
• Овесена каша – 60;
• Дългозърнест ориз – 60;
• Майонеза – 60;
• Горчица, кетчуп – 55;
• Сладкиши от маслено тесто – 55;
• Кафяв нерафиниран ориз – 50;
• Киви, райска ябълка , манго – 50;

Нисък ГИ – 49 и по-нисък

• Сок от грейпфрут без захар – 45;
• Пресни ябълки, портокали – 35;
• Фасул – 34;
• Патладжани – 15;
• Пресни краставици – 15;
• Гъби – 15;
• Канела, ванилия – 5;

Как да намалите ГИ на продукта?

Белтъчната храна – месо, яйца, извара, забавят процесите на храносмилане и усвояване на глюкозата, така понижавайки и ГИ.

Мария
Написана от Мария септември 30, 2015 08:04
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи