Как да постигнете максимум резултати на бягащата пътека

Мария
Написана от Мария ноември 15, 2015 23:08

Как да постигнете максимум резултати на бягащата пътека

Акценти:

  • Допълнителна трудност - бягаща пътека
  • Претрениране - опасно
  • Мускули - напрежение

Свързани:

loading...

Бягането е сред най-разпространените кардио дейности, които са важен елемент от тренировката на всеки активно спортуващ човек.

Учените са доказали, че бягането навън е най-ефективно за изгаряне на телесните мазнини, поради прости фактори, които го затрудняват – вятъра, студения въздух, неравностите, завоите и т.н. – все неща, представляващи дребни пречки за трениращия.

То носи много повече ефекти върху тялото ни от тичането на бягащата пътека във фитнес залата – на затворено, на топличко, на гладко и неравно.

Но идва зима, а хората, за жалост, сме зависими от климатичните условия и промени – да излезеш да тичаш в снега навън в 6 сутринта едва ли влиза в плановете на повечето нормални, работещи хора, които спортуват за удоволствие или само за да се поддържат в добра форма.

На негово място идва залата, а с нея и бягащата пътека.

Но как да извлечем най-голяма полза от този фитнес уред, когато сме свикнали на двойно по-голямо натоварване цяло лято навън? На какво да наблегнем – на наклона, на бързината, на продължителността или на интервалите?

Зависи от целите ни.

Ако целите ви са отслабване е много силно препоръчително да изпробвате метода на интервалите – той е много по-ефективен от дългото, скучно, изморително и отегчително 30-минутно бягане и заедно с това, много по-приятни, разнообразни и освежаващи за изпълнение.

Този метод се характеризира с тичане 1 минута на пълна скорост – колкото можете по-бързо, последвани от 1 минута активна почивка – лек джогинг, почти просто бързо ходене.

Интервалният начин за горене на калории е доказано по-добър от продължителния често практикуван от много хора.

Той оказва по-голямо влияние върху изгарянето на телесни мазнини, забързването на метаболизма и заедно с това – спестява време. А времето е ценно за нас в съвременния ни динамичен живот на педал.

Този метод спомага повече за отслабването, заради интензитета му – високият интензитет е това, от което зависи колко мазнини ще свалите – колкото по-голямо е натоварването, толкова по-добре.

След определено време от тренировката, анаболните процеси в организма спират и започват катаболитните – тоест разграждането на мускулите – нещо, което се случва при претрениране и нещо, което тотално искате да избегнете!

Затова ако целите да сваляте излишни килограми, заложете на кратките, но силно интензивни кардио тренировки на пътеката.
Но ако килограмите са ви в повече и не можете да се справите с този метод, ви препоръчвам да започнете с бързо ходене под наклон и впоследствие да преминете към него. Когато усетите, че сте готови.

От друга страна, ако целите ви са свързани с изграждането на мускул, наклонът и продължителността играят важна роля. Тук не е от значение толкова бързината, но в никакъв случай не се дръжте отстрани – оставете ръцете си свободни и се стремете да ги движите правилно, докато тичате.

За да изградите мускулите е важно да ги напрегнете, без да ги горите – това е разликата между интервалният вид тренировка и тази, продължителната.

Докато там се гледа интензитета, тук е важно да държите мускулите в напрежение – за това помага наклона, който създава допълнителна трудност за краката ни.

Бягащата пътека може да представлява удобство, що се отнася до тези неща – да показва скорост, да дава информация за дистанция и т.н., но не забравяйте, че ефектите винаги ще са по-добри навън! И все пак, зимата нямаме избор…трениращите, ще се видим в залата!

Мария
Написана от Мария ноември 15, 2015 23:08
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи