Как да повишим хранителната стойност на храната – топ 7 комбинации

Мария
Написана от Мария май 2, 2017 09:34

Как да повишим хранителната стойност на храната – топ 7 комбинации

Акценти:

  • Заболявания - риск
  • Калций - инулин
  • Комбинация - усвояване

Свързани:

Диетолог разказва как да подобрим храносмилането с помощта на правилно съчетаване на продукти, което повишава тяхната хранителна стойност и предотвратява множество здравословни проблеми.

Знаете ли какви вещества присъстват в храните?

Какво купувате и колко добре се усвояват от организма?

Лондонският диетолог Роб Хобсонут твърди, че комбинацията на определени продукти подобрява усвояването на техните полезни вещества и помага за предотвратяване на множество заболявания.

Хранителните вещества от изядената храна се освобождават в процеса на дъвчене и се усвояват благодарение на действието на ензимите, които спомагат за абсорбцията в кръвта.

Но не всички питателни вещества могат да бъдат използвани в пълна степен заради несъвместимост на отделните храни.

Приготвянето на храна с отчитане на съвместимостта на съставките на ястието помага за по-добро усвояване на хранителните вещества от организма.

Например, суровият морков може да бъде отличен източник не само на фибри, но и на полезни каратиноиди, ако в приготвеното с него ястие присъстват мазнини.

7 комбинации ще помогнат на вашия организъм да получи максимума от храните, които консумирате.

1. Зехтин и домати

Изследванията показват, че 3-5 грама мазнини с продуктите, богати на каротиноиди, могат да помогнат за тяхното усвояване.

Каротиноиди се съдържат не само в моркови или в домати, но и в други продукти с оранжев или с червен цвят.

Усвояването на тези полезни вещества помага за защита на организма от заболявания, благодарение на техните антиоксидантни свойства.

2. Куркума и черен пипер

Куркуминът е активна съставка, съдържаща се в куркумата, която притежава мощни притововъзпалителни свойства.

За съжаление, куркуминът трудно се усвоява, но това може да се поправи с помощта на пиперин, който се намира в черния пипер.

3. Фасул и броколи

Фасулът, както и всички бобови, съдържат желязо, което е основен източник за хората, които се придържат към растителна диета.

Съчетанието на богати източници на витамин С заедно с храни, съдържащи това вещество, помагат за подобряване на усвояването ценния за здравето минерал.

Броколите, например, са отличен източник на витамин С и добре се съчетават в ястия с фасул – в супи и в задушени ястия.

4. Сьомга и сметана

Макар и най-добрият източник на витамин Д да е слънчевата светлина, сьомгата е една от малкото храни, които го съдържат.

За да се усвои по-добре, е необходимо да се приготви вкусен сос от сметана за сьомгата, към който се добавят лимон и подправки.

5. Мляко и мед

Млякото съдържа аминокиселината триптофан, която се използва за синтез на серотонин и мелатонин в мозъка.

Въглехидратни храни, какъвто е медът, могат да помогнат за усвояването на триптофан, тъй като секрецията на инсулин намалява конкуренцията от страна на аминокиселините.

6. Зелен чай и лимонов сок

Зеленият чай е един от най-богатите източници на антиоксиданти, които могат да са полезни за здравето и помагат за намаляване на риска от множество заболявания.

Изследователи от университета Пердю установили, че съчетаването на зелен чай с лимонов сок увеличава количеството антиоксиданти, които организмът може да усвои.

7. Банан и кисело мляко

Киселото мляко, както и другите млечни продукти, са богат източник на калций, който е необходим за здравето на костите, зъбите и за мускулната тъкан.

Изследванията показват, че съчетаването на храни, богати на калций с такива съдържащи инулин, подпомага абсорбцията на този минерал.

Как да повишим хранителната стойност на храната – топ 7 комбинации
4.5 (89.71%) 70 глас[а]

Мария
Написана от Мария май 2, 2017 09:34
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

TeMax София открива врати
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи