Как да превърнете стреса в страст

Мария
Написана от Мария май 22, 2015 00:41

Как да превърнете стреса в страст

Какво обикновено ви движи – страхът или страстта? Представете си, че след няколко дни трябва да говорите пред аудитория от 200 души. Какво почувствахте и помислихте? „Ужас. Как да не стана за смях“ или „Ура! Ще мога да споделя това, което за мен е важно!“?

В книгата „По-добре съвършенство“ Елизабет Ломбардо разказва как да преминете от страх и стрес към страст, за да се почувствате по-позитивни, мотивирани и щастливи.

F.E.A.R.

Страхът – това е въображаема картинка в главата, която ние не желаем. Представете си, че ви е събудил шум посред нощ.

Чувството за страх не самият силен звук, а причината за него, която сте си измислили – домашният любимец е счупил скъпата ви ваза или още по-лошо – във вашия дом са влезли крадци.

Страхът може да се представи във вид на акроним:

• Fictious — фалшив;
• Envisioning — въображаем;
• Altering — трансформация;
• Reality — реалност;

Дистрес

Дестресът е отрицателният аспект на хроничните страхове и стреса. В това състояние ние се чувстваме обезпокоени, безпомощни, обезкуражени, раздразнени, зли.
Освен това стресът винаги се съпровожда от физическа реакция в организма.

Поради освобождаване на хормони на стреса практически всички системи на организма биват изложени на неблагоприятни въздействия:

• Появяват се бръчки;
• Появяват се възпаления на кожата;
• Косата започва да капе;
• Появяват се проблеми със стомаха, запек;
• Претоварват се мускулите;
• Понижава се имунитета;
• Покачва се теглото;
• Развива се атеросклероза;

Освен това високото ниво на стрес понижава способностите на човека да решава проблеми, да се концентрира, да се чувства мотивиран. От постоянното напрежение страдат и взаимоотношенията.

„Сам себе си бесиш“ – така може да се чувства човек в стресово състояние. Представете си колко са близки тези състояния!

Съвет – дишайте!

Един от най-бързите и действени способи да понижите нивото на стреса е да дишате дълбоко с корем, като следва да участва и диафрагмата. При такъв начин на дишане се активира хипоталамусът, който отпуска тялото и така се забавя образуването на хормони на стреса.

Затова следващият път, когато се почувствате напрегнати, вдишайте и издишайте 5 пъти.

Еустрес

До сега коментирахме въпроса за това как страхът предизвиква стресови реакции. На противоположната страна се намират стресовите реакции, които се основават на страст. Това всъщност представлява еустресът – положителната енергия, която кара човека да желае промени към по-добро.

Благодарение на еустреса, човек придобива способност да противостои на трудностите, да се въодушевява, да се чувства ентусиазиран. Еустресът спомага човек да започне да действа новаторски и да преодолява препятствията. Той става целеустремен, храбър и упорит.

Примери за ситуации, при които се появява еустрес:

• Изучаване на нещо ново и интересно;
• Начало на романтични отношения с този, който понастоящем ви харесва;
• Преодоляване на изпитания, които имат голямо значение;
• Създаване на бизнес, който много ви харесва;
• Съревнования;

Упражнение за смяна на лещите

Вашето здравословно състояние е в пряко зависимост от това какво говорите на себе си. Вие сами трябва да решите какви „лещи“ ще носите – на страх или на страст. ;
Представете си се като филмов герой, който е попаднал във вашата ситуация.

Представете си най-идеалната версия на филма. Как ще се държи този герой? Сега се опитайте да се държите, да мислите, да говорите така както прави и вашият персонаж. Тренирайте по-често мислено и в реалността, тоест като проявявате характерното за него поведение.

Мария
Написана от Мария май 22, 2015 00:41
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи