Как да преживеете следващата родителската среща

Мария
Написана от Мария март 20, 2016 03:34

Как да преживеете следващата родителската среща

Когато отиваме на родителска среща в училището на детето, мозъкът ни се превръща в нещо подобно на машина на времето, като ни връща в детството.

С всички емоции, очаквания, напрежение, с което са били свързани родителските срещи от нашето детство. Важно е да напомняме на себе си – пораснал съм вече, възрастен съм.

1. Когато отиваме в училище, ние често противопоставяме себе си и семейната система на училището и на образователната система. И още преди сме влезли в училището сме настроени за съпротива.

Важно е задържим фокуса върху следното– ние сътрудничим, или се учим да си сътрудничим в името на благото на детето. Учителите не са врагове. Те също често са наплашени от оценяващите и критикуващите ги родители и от администрацията.

2. Продължавате ли да вярвате, че оценките отразяват обективните знания?

Ако самите ние се вторачим в оценките, загубваме възможността хармонично да се отнасяме към грешките и да се развиваме. И превръщаме децата в невротици и перфекционисти.

Само родителят и то не всеки е в състояние да осъзнае колко стъпки е направило неговото дете към новата оценка. Само грамотният педагог, такива има, оценява динамиката, приносът на детето към самото него и към самия предмет.

Важно е да се има предвид:

• Детето не се учи, тоест не възприема информация от преподавател, от който се бои и не уважава, така е устроен нашият мозък.
• Ако вашето дете има слаби оценки по конкретен предмет, уточнете, може би дали оценките на повечето деца в класа са такива. И ако това е така, то може би проблемът не е в детето.
• Често в училищния живот детето компенсира нещо, което не е както би трябвало в семейството. Например, ниските оценки са неговия протест срещу обидата или родителския натиск.
• Има възрастови особености, които, за съжаление, образователната система не отчита изобщо. Например, в годините, когато натоварването в училище е огромно, и същевременно на децата ги очакват изпити, хипокампът, отговаря за дълготрайната памет, е потиснат.

Мозъкът не е в състояние да се справя с обемите информация, стиховете и формулите действително не се запомнят, нервната и сърдечно-съдовата система функционират на предела на силите си. Намаляването на успеха и училищната апатия през това време са закономерни.

• Тийнейджърска възраст – времето, когато се понижава авторитетът на жените-преподавателки – тези, които попадат в архетипа „майки“.

3. Днешната образователна система все още е ориентирана към класическия коефициент на интелигентност. Логико-лингвистичният. Почете, ако можете за теорията на множествения интелект, в която се описват следните негови форми:

• Логико-математически ;
• Словесно-лингвистичен;
• Простраствено-механичен;
• Музикален;
• Телесно-кинестетичен;
• Междуличностно-социален;
• Вътреличностен;

Със сигурност ще установите, че детето ви получаващо лоши оценки по физика, най-вероятно ще е успешно, в друго не по-малко важно направление.

4. Както и да се представя детето в училище, каквото и да говорят учителите за него – това не бива да влияе на вашата самооценка като родители и да ви кара да се чувствате лоши родители.

За това свое усещане родителите понякога отмъщават на децата си, връщайки се от родителска среща. Важно е да се има предвид, че зад всеки системен пропуск на детето има напълно скрита, но важна причина.

Когато учителят каже – А сега вашите оценки, се вижда, как косите на родителите се изправят.

Важно – оценките, за които се говори, не са мерило за родителите като такива, а за децата. Това са оценки на знанията и усилията, които се полагат по конкретния предмет.

Мария
Написана от Мария март 20, 2016 03:34
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи