Как да промените живота си, ако имате само няколко свободни минути на ден

Мария
Написана от Мария март 30, 2016 02:35

Как да промените живота си, ако имате само няколко свободни минути на ден

Всеки от нас желае да стане по-добър, но много малко от нас правят нещо в тази насока, аргументирайки своето безсилие с липсата на свободно време.

Ще бъдете изненадани, но ако си открадвате само няколко минути дневно, можете да постигнете впечатляващи резултати в дългосрочна перспектива.

Значимостта на малките усилия в постигането на големи цели се доказва от историята на Бел Бет Купър – съосновател на аналитична платформа и един от най-добрите създатели на съдържание за уеб.

Следвайки правилото „прави по малко, но редовно“, за година успяла да постигне внушителни резултати:

• Отделяйки на изучаването на френски език само по 5 минути на ден, Бел за година се научила бегло да чете, да пише и да говори на този език.
• Протичайки по една страница, преди да заспи, за година успяла да прочете 5 пъти повече книги, отколкото обикновено.

Тайната на този успех се състои в малките ежедневни ритуали, изпълнявани за дълъг период от време, благодарение на които се постигат и грандиозни успехи.

Това пък се доказва от изследванията на научния сътрудник на Станфордския университет Б. Джордж Фога.

Всеки малък полезен навик рано или късно ще промени живота ви в положителна посока, ако следвате 4 основни принципа.

Започнете от малкото и ежедневно повтаряйте едно малко действие

Основната причина за неуспехи при постигането на глобални цели е твърде високите изисквания към себе си.

Между отправната точка и резултата, който вие желаете да постигнете, стои цяла пропаст. Поради тази причина във формирането на навиците е много важен правилният подход.

Този подход всъщност се състои от 3 правила – напомняне, режим и поощрение. И те са неразривно свързани помежду си.

Първото е сигнал, сработващ като тригер, който отключва второто, собствено необходимо действие, водещо до третото, тоест желаният резултат.

Прост и нагледен пример от живота – светофарът светва зелено, ние преминаваме кръстовището и се доближаваме до крайната точка.

Всъщност е по-важно да се съсредоточим върху редовното повторение на навиците, а не върху тяхната ефективност. С други думи, първо количеството, след това качеството.

Например, желаете да предпазите зъбите си от кариес, и покрай обикновеното миене на зъбите с четка и паста, смятаме да придобием навик и да използваме конец за зъби.

Ако започнете да почиствате и пространствата между зъбите с конец, това ще ви отнеме около 10 минути – ще издържите така максимум седмица.

А ако пък първо започнете с един зъб, след седмица – 2, и след това – 3 и така нататък, то резултатът ще дойде от само себе си.

Да започнете с малкото, е като да имате суперсила.

Четене – една страница преди лягане

Въпреки че Бел би могла да чете и повече, тази цел е била важна, тъй като дори и прочитането на една страница вече считала за победа.

По-късно, когато навикът вече укрепнал, Бел поставила таймер на 15 минути и чела през това време, макар и в крайна сметка да се получило около 30 минути четене вечер и толкова повечето сутрини.

Френски – по един урок всяка сутрин

Бел се опитвала да учи френски и преди, но нейните начинания не се увенчавали с успех.

След като твърдо решила да се захване с този език, в нейния график се появил нов ежедневен навик-ритуал – да минава по един урок по френски език в онлайн платформа, който отнема 5 минути.

Мария
Написана от Мария март 30, 2016 02:35
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи