„Когато моят син беше в 7-ми клас, ме извикаха при директора, за да ми каже колко е ужасно детето – двойка по математика, говори в час…

Но независимото тестване и разговора с детето показва, че оплакванията са силно преувеличени”.

Как правилно да реагираме в такава ситуация?

1. Вашето дете – не е престъпник

Училищният живот е свързан винаги с много проблеми: пишат му двойка, не си напише домашната, закъснял за училище.

Училището, разбира се, винаги иска да има перфектни ученици, но повечето от тях не отговарят на тези представи на учители и ръководство.

Да се изненадвате, че ругаят вашето дете, а не да му се ядосвате, това е нормална реакция.

Най-естественото е да бъдем на страната на децата си.

Просто защото вие сте неговите родители – негова защита и опора.

Разбира се, и лошите оценки, и закъсненията са нещо лошо, но не толкова, че целият свят да се опълчи на детето.

И кой, ако не и мама, може да каже на учителката: „Убедена съм, че той ще се поправи”.

Да търсим оправдания пред учителя и обясненията на лошото поведение – това също е естествено.

Дори престъпниците имат право на адвокат. А вашето дете – не е престъпник.

Той просто не е идеален ученик, който не се вписва в училищните правила.

Понякога учителите се оплакват на родителите, а те само кимат с глава, като провинили се ученици: „Да, да, детето ми е ужасно, наистина сте прави”.

И у дома си изкарват целия негатив на детето.

Какъв извод може да си направи то от това?

Да не си пишеш домашните и бягаш от час е лошо? То го знае това.

Но сега вече е убедено, че вие сте на другата страна и няма да се опитате да го разберете.

За всичко си има причина – и за двойките и за лошото поведение.

Учителят може да греши

Обикновено родителите вярват безропотно на учителите.

Нима педагогът да може да не казва истината или – още повече – да говори неистини? Може.

Учителят е обикновен човек, за който са характерни, както за всички нас, заблуди, стереотипи, лошо настроение.

Най-неправилното, което могат да направят родителите, е без да се разбрали, да продължат с гневните забележки на учителя.

Ако детето твърди, че не е вино защо му се доверявате по-малко?

С по-големите ученици е добре родителите да ходят заедно на конско при учителя, за да дадат възможност на детето да изложи и своите контрааргументи.

Но задължително му дайте право на глас, за да не се в безгласна буква на тази среща.

А с по-малките ученици проблемите в училище е препоръчително да се обсъждат у дома и при учителя да се ходи без него.

На тази възраст няма смисъл децата да научават за разногласията ни с учителя.

Не отправяйте обвинения в отговор

Някои родители предполагат, че най-добрата защита е нападението, и при първите претенции към детето започват да обвиняват учителя: „Двойка на контролното?” Т

Толкова добре тогава сте обяснили материала.

Дори и ако в цялост да сте прави и упреците да са безпочвени, вашата агресия – не е най-добрият фон за конструктивен диалог. Така ще настроите учителя против себе си, а той ще започне.

Запазете спокойствие при разговора.

Ако сте убедени, то най-добре да изпратите на разговор при учителя по-сдържан член на семейството – таткото или бабата.