Имате ли познати, които постоянно ви прекъсват?

Много от нас са ядосват на подобно поведение, но яростта – не е най-добрият изход от положението.

Предлагаме ви няколко варианта за поведение в такава ситуация. Изберете най-подходящият.

Винаги ли прекъсването на разговора е неприемливо? Съвсем не.

Слушателят може да ви прекъсне, защото твърде много сте се увлекли в разказа или желае да добави нещо важно.

Понякога ни прекъсват заради превишаване на лимита на времето.

Слушателят показва, че е време да се вземе решение.

Но има и хора, които прекъсват говорещи без особена причина.

Просто не се стърпяват да покажат себе си.

Ето няколко стратегии за поведение в такива случаи:

1. Оставете го – нека говори

А ако внезапно събеседникът каже нещо важно?

Дори и да говори не по работата, не се дразнете.

Спорът с опонента отнема време и не ви позволява да постигате цели.

2. Веднага обявете колко време ще говорите

Ако представяте презентация или разказвате дълга ориентация, ориентирайте слушателите за времето.

Например, изложението ви ще отнеме приблизително толкова минути.

„След като приключа с презентацията, ще ми бъде интересно вашето мнение“.

Това е особено важно, че ви слуша хроничен „прекъсвач“.

Когато се опитва да ви прекъсне, можете да кажете – „Както вече казах, въпросите можете да зададете след презентацията“.

3. Продължете да говорите

Можете да кажете на прекъсващия: „Момент“ и продължете да мислите.

Или просто направете вид сякаш не забелязвате, че ви прекъсват.

Подобно поведение може да ви се стори агресивно, но другите слушатели ще ви бъдат благодарни.

4. Обърнете се директно към прекъсващия

„Моля, позволете ми да продължа“.

Не показвайте агресия, говорете уверено и ясно.

Любезно настоявайте за своето.

Следете за тона и езика на тялото.

Кажете с усмивка: „Радвам се, че горите от желание да започнем да обсъждаме, но още не съм приключил“.

Възможно е, това да е най-ефективният начин да кажете: „Замълчете и ми дайте да говоря“.

Задайте на нетърпеливия слушател няколко въпроса.

Пуснете в ход чувството си за хумор.

5. Оценете това, което казва човекът, който ви прекъсва

Дори хронично прекъсващите имат нещо да кажат.

Много от тях са умни, техният мозък работи бързо, и прекъсват, защото искат, за да се развиват по-бързо събитията.

Първият импулс – да го накараме да замълчи.

Но от прекъсванията можем да извлечем полза.

Задайте на нетърпеливия слушател няколко въпроса.

Пуснете в ход чувството си за хумор.

Подобен диалог ще разтовари обстановката, ще се успокоите и ще се фокусирате върху темата на изказването, а не върху чувствата си.

6. Включете в разговора и другите

В отговор на намесата на нетърпеливия слушател започнете да общувате с друг човек или организирайте групово общуване.

7. Приемете стила на общуване на групата

Общуването като с равни предполага повишено внимание на всички участници и като следствие, чести прекъсвания.

Ако сте начинаещ в групата, не настоявайте да ви слушат на тихо.

Моделът на поведение в групата е невъзможно да се промени по-бързо.

8. Помислете, дали не е във вас проблема

Не излагате ли твърде хаотично информацията?

Няма ли да е трудно на слушателите да възприемат многобройните примери и подробности?

Възможно е да ви е трудно да ви слушат, и именно затова често да ви прекъсват.

А може би самите вие често прекъсвате говорещите?