Как да се отървете от силната болка в черния дроб по време на бягане

Мария
Написана от Мария декември 16, 2015 09:19

Как да се отървете от силната болка в черния дроб по време на бягане

Вероятно повечето от нас са се сблъсквали с ужасната болка в дясното подребрие, която обикновено се появява някъде към 5-тата минута след началото на бягането. През зимата към нея се добавя още и паренето в носоглътката, поради което дишането силно се затруднява.

Една от основните причини за възникване на коликата е обилното хранене или дори пълноценният прием на храна буквално преди тренировката.

Но често се случва и когато човек преяде предният ден мазна храна и калорична храна и на следващия ден, когато бяга да почувства също силно болка в областта на черния дроб и на далака, в десния горен квадрант на коремната стена.

Първият начин за преодоляване на тази понякога нетърпима болка е съблюдаване на правила за хранене преди тренировката.

Съществуват много фактори, които обуславят възникването на коликата в десния горен квадрант, и една от тях е това – какво и кога е било изядено.

Кога? Храненето, макар и то да е леко, около 1 час преди тренировка или практически на 100% ви гарантира краткосрочна болка в черния дроб или в далака.

Какво? Дори ако сте съблюдавали всички правила и сте хапнали 2 часа преди тренировка и в дясното подребрие отново започне да ви боли, то това вече е заради това, което сте яли.

Продуктите с високо съдържание на мазнини и растителни влакна по-бавно се усвояват от храносмилателната система и могат да предизвикат раздразнение на стомаха и съответно да натоварят черният дроб. Поради тази причина е напълно възможно 2 часа да не са стигнали изяденото да бъде усвоено на необходимото ниво, че да не предизвиква дразнене.

За да изчислите своето „оптимално време“ , е необходимо да проведете няколко експеримента и да определите броят часове, които ще са ви достатъчни за пълноценното разграждане на храната.

Това могат да бъдат и 2-3 часа, а може би и час и половина, но ако сте прекалили с яденето може да се необходими между 12 и 15 часа.

Вторият начин е проследяването на темпа на бягане в началото на кроса

Една от най-честите грешки на начинаещите е твърде бързите темпове в самото начало на бягането. След 5 минути вече може да се почувстват последствията във вид на колика отдясно.

Но този път причината не е в твърде късното или доста обилното хранене преди тренировка. Оказва се, че заради неправилното дишане неприятните усещания могат да се появят не само в гръдната област, но и в дясното подребрие.

Болките се появяват, защото начинаещите започват да се задъхват твърде рано.

Третият начин е регулиране на честотата и дълбочината на дишането

В този случай добър пример може да се вземе от плувците, които синхронизират работата на своето на тяло с дишането.

Те могат да дишат само тогава, когато лицето им се окаже над водата, поради тази причина една голяма част от тренировките си посвещават именно на дишането, по време на които се научават да синхронизират работата на тялото си с белите дробове.

Бегачите могат да възприемат някои прийоми от плувците, като синхронизират вдишванията и издишванията си с честотата на своите крачки.

Например да вдишват на 4 крачки и да издишат на същото количество. Колкото по-бърз е темпът, толкова по-висок е кадансът и толкова по-чести са вдишванията и издишванията.

Мария
Написана от Мария декември 16, 2015 09:19
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи