Как да се преборите с неприятното усещане за самота

Мария
Написана от Мария септември 10, 2016 19:47

Как да се преборите с неприятното усещане за самота

Ако чувството за безпомощност, безнадеждност и отчаяние не преминава повече от 2 седмици, възможно, е добре да си поговорите с психолог-консултант или психотерапевт.

Но ако вашият случай не е толкова тежък, ето няколко съвета как по-бързо да се отървете от потискащото чувство за самота.

1. Действайте, а не мислете

Самотата образно ни обгръща. В резултат губим твърде много време в самосъжаление и същевременно не правим нищо. И най-често сте убедени, че това няма да се промени.

От такива мисли трябва да се откажете веднага. Намерете, с какво можете да се захванете точно сега.

Когато действайте, а не мислите, се измъквате от безкрайния кръговрат на мрачните мисли. Поработете в градината. Почистете гаража.

Измийте машината. Общувайте със съседите. позвънете на приятелите и отидете с тях на кафе или на кино. Излезте на разходка.

Смяната на обстановката ще ви помогне да се разсеете от потискащата тъга. Невъзможно е да страдате, ако с нещо сте заети.

2. Бъдете по-добри към себе си

Когато сте потиснати, самобичуването няма да помогне.

Но за съжаление, всички ние се занимаваме с това, без да го желаем. Например, направили сте грешка в работата, която ви излязла скъпо, или сте се поскарали с партньора или с приятел и сега не разговаряте. А може и разходите да са твърде много, а няма да вземем пари откъде.

Вместо да обсъдим с някого това, което ни безпокои, ние го трупаме в себе си. и в резултат се чувстваме невероятно сами.
Когато ни е лошо, важно е да проявим грижа за себе си.

Всъщност често забравяме за това заради по-насъщните проблеми. В резултат недоспиваме, лошо се храним, не се занимаваме със спорт, потапяне в себе си.

Време е да „презаредите“ и да се възстановите загубения баланс, да се почувствате по-добре физически. Отидете в парка, вземете ваната, почетете книга в любимото кафе.

3. Не се затваряйте

Макар и самотен можеш да бъдеш и в тълпа, общуването помага да се разсеете макар и за известно време. Най-доброто лекарство – излезте от дома и си намерете компания.

Добре е, ако това е приятелска компания, но груповите занятия, кръжоци по интереси, пътешествия и походи в групи също е прекрасен изход. Трудно е да мислите колко ви е тъжно по време на интересен разговор.

4. Открийте нещо ново за себе си

Гарантиран способ за борба с мрачните чувства – откриване и узнаване на нещо ново.

Когато включите гена на любопитството и се занимавате с това, което наистина ви интригува и интереса, място за тъга няма да остане. Опитайте да отидете на работа по нов път.

Планирайте малко пътешествие за един ден, посетете околните забележителности – малки градчета, гори, паметни места, музеи. По пътя се старайте да узнавате нещо ново, запознавайте се с нови хора, за да си спомняте нещо.

5. Помагайте на другите

Верният способ да престанете да съжалявате себе си. Това не означава, че е нужно незабавно да бягате на улицата да спасявате. Има и други способи. Съберете нещата, които повече не носите, и ги дайте на благотворителна организация.

Раздайте се на нуждаещите се старата, но работеща електроника, мебели, спално бельо, играчки и други ненужни нощи. Това ще бъде полезно за тях, но още по-полезно за вас.

Мария
Написана от Мария септември 10, 2016 19:47
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи