Как да се предпазим от хемороиди

Калина
Написана от Калина декември 4, 2014 20:39

Как да се предпазим от хемороиди

Акценти:

  • Как да се предпазим от хемороиди?
  • Важно ли е какво ядем, за да се предпазим от хемороиди?
  • Как влияе спортът на хемороидите?

Свързани:

loading...

Хемороидите са неприятно и болезнено страдание, но можем да се предпазим от него, ако спазваме някои основни правила. Те са свързани с храненето, изхождането и двигателната активност, подчертават лекарите.

Едно от най-простите неща, за да не допуснем хемороидите да стъжнят живота ни, е да поддържаме консистенцията на изпражненията мека, както и да изпразваме червата тутакси, щом почувстваме необходимост за това. Когато са меки, изпражненията преминават по-лесно през дебелото черво и ануса и причиняват по-малко триене и натиск.

За целта ще ни помогне следването на определен хранителен режим, в който трябва да присъстват банани, ягоди, цитруси, корени, зеленчуци, боб и пълнозърнести храни. Тези храни са богати на фибри.

Ако в ежедневието ви е трудно да консумирате точно тези храни, компенсирайте с пектин от аптеката, с продукти от външната обвивка на семена, както и с трици – овесени и пшеничени. Можете да ги консумирате с плодов сок, или с кисело мляко както и като палачинки.

В краен случай, можете да приемате допълнително фибри, като Citrucel или Metamucil, и ако е необходимо – всеки ден. Трябва да започнете с малка доза, която бавно се увеличава в продължение на няколко месеца.

Понякога причината за запека и трудното изхождане е в дехидратацията на организма. Затова специалистите препоръчват да пием много течности. Знак за това, че сме достатъчно хидратирани е, че урината е светложълта или прозрачно бистра като вода.

На ден е достатъчно да изпиваме поне литър и половина вода.

Важна за предотвратяването на хемороиди е и двигателната активност. Активното движение стимулира перисталтиката на червата. Затова всеки ден трябва да правим упражнения.

Опитайте се да спортувате умерено най-малко 2 ½ часа седмично. Или пък я заменете с интензивна тренировка в продължение на най-малко 1¼ часа седмично. Най-добрият вариант е всеки ден да отделяте време за десетина или повече минути спортни занимания.

Ходенето също помага да се борите с констипацията и респективно да избегнете хемороидите. Необходимо е да променим и ежедневните си дейности. Избягвайте продължително седене или стоене. Правете чести кратки разходки, съветват специалистите.

При самото изхождане също трябва да следваме някои основни правила. Преди всичко, добре е да си създадем навик да посещаваме тоалетната по голяма нужда по едно и също време. Така организмът ще се чувства комфортно и ще има собствен „таймер“ за освобождаването на червата.

Винаги трябва да отидем до тоалетната, когато имаме желание за това. Задържането на изпражненията дразни хемороидите и създава предпоставки за възпаляването и кървенето им при изхождането по-късно.

При дефекацията не бива да се напъваме по никакъв начин. Отпуснете се и си дайте време, оставете нещата да се случват естествено, съветват лекарите. Избягвайте да задържате дъха си, докато се изхождате, препоръчват още те.

Сред навиците в тоалетната, медиците най-силно заклеймяват четенето, докато седите на тоалетната чиния. Трябва да станем веднага, щом приключим с изхождането.

Ако е възможно, избягвайте за вдигате тежки предмети. Ако се налага,не задържайте дъха си, докато вдигате предмета, но винаги издишайте след това.

Бременните са силно изложени на риск от хемороиди, затова жените трябва да спят на една страна. Така се намалява натискът от наедрялата матка върху кръвоносните съдове в таза и се предпазваме от задълбочаването на проблема с хемороидите.

Калина
Написана от Калина декември 4, 2014 20:39
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи