Как да се справите със следобедната умора и сънливост

Мария
Написана от Мария септември 27, 2015 16:51

Как да се справите със следобедната умора и сънливост

Трудно е да бъдем енергични и съсредоточени през целите 8 работни часа – през втората половина на деня често се наблюдава спад на продуктивността.

Откъде да почерпите толкова необходимата ви енергия за работа, как максимално да използвате моментите на максимална концентрация и как да преживеете спадовете на продуктивността през деня.

Според експерти просто е нереално да очаквате да бъдете съсредоточени върху работата през целия ден.

Също не би трябвало да се надявате, че ще можете да се движите с бързи темпове 8 часа подред, не си струва да очаквате пълна концентрация и стратегическо мислене в продължение на толкова дълго време.

Още по-лошо е и, че някои от нас не се наспиват добре – идват на работа, след като са спали по-малко от 6 часа през нощта. Това е абсолютно недостатъчно за висока продуктивност в рамките на деня и последствията от недоспиването силно могат да навредят на работата.

Ето няколко съвета как да се чувствате по-енергични в рамките на работния ден.

  1. Задачите ви трябва да съответстват на нивото на енергията

Според американски експерти по мениджмънт има няколко оптимални времеви интервали за изпълнение на творчески дейности и задачи, изискващи концентрация. Повечето хора са най-съобразителни в средата на сутринта, тоест 9-11 часа и късно вечер.

Вие трябва да приведете в съответствие с циркадните си ритми и работния си график, да съставите списък със задачи в зависимост от повишаването и спада на активността в рамките на деня.

Експертите също така съветват всяка работа, в която се изисква внимание към детайла, като написване на нещо, вземане на важни решения или програмиране, да се извършва по време на енергийния подем.

А по време на спадовете на енергията можете да се захванете с изпълнението на задачи, които не изискват особена концентрация – преглед на електронната поща, попълване на отчети за разходи, телефонни разговори.

С други думи, да вършите неща, които могат да се правят на пълен автомат

  1. Ставайте и се движете

Всяка физическа активност временно повишава бодростта и нивата на енергията. Ако се поразмърдате за 10 минути и способността ви да се концентрирате значително ще се увеличи.

Можете да се разходите около сградата на офиса, няколко пъти да се качите и слезете по стълбите, да направите лека загрявка на работното си място.

Най-важното е движението, което спомага тялото да се попълни с кислород и по този начин да отзвучи както физическата, така и умствената умора.

Ако имате планирана среща, то можете да я проведете на крак, като направите една разходка с вашите служители или партньори.

И помислете как можете да вмъкнете двигателната активност в седмичния ви график. Ако се движите редовно нивата ви енергия ще нараснат.

Какво е важно да правите?

  • Медитирайте или правете дихателни упражнения, когато чувствате умора или сънливост;
  • Изключвайте мобилните устройства поне час преди лягане вечер и се постарайте да спите редовно най-малко 7-8 часа;
  • Слушайте музика за повишаване на енергията и за мотивация – това е отличен начин да се ободрите, а също и да се мотивирате;

Какво не трябва да правите?

  • Да стоите седнали през целия ден. Разхождайте се по малко, разтягайте се, правете упражнения за повишаване нивата на енергията;
  • Не ставайте зависими от кафето при следобедния спад на енергия;
Мария
Написана от Мария септември 27, 2015 16:51
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи