Как да станете по-високи – да „принудите“ тялото си да расте

Мария
Написана от Мария юни 18, 2015 09:57

Как да станете по-високи – да „принудите“ тялото си да расте

Акценти:

  • Хормон на растежа - сън
  • Физическа активност - скачане
  • Спортни зали - посещение

Свързани:

loading...

Основният фактор за растежа на човека е генетиката

Следва да се има предвид, че ръстът на човека винаги е обусловен от генетични фактори. Учените са убедени, че ръстът на 60-80% зависи от генетични показатели. С други думи, е малко вероятно едно дете да порасне високо, ако родителите му не са пораснали много.

Но това не означава, че на растежа е съвсем невъзможно да се повлияе. Вашата основна задача е да не пречите на естествения растеж и да изключите факторите, които е възможно да го забавят. Наркотичните вещества и алкохолните напитки са основните врагове на нормалното развитие на организма.

Тяхната употреба в периода на пубертета неизбежно води до задържането на растежа. Още една причина за вероятно забавяне на растежа – неправилното или недостатъчното хранене. Също така можете да прибегнете към някои хитрости, за да изглеждате визуално по-високи.

Пресметнете своя предполагаем ръст

Основавайки се на ръста на своите родители е възможно приблизително да изчислите колко ще пораснете в бъдеще по следната формула:

• Съберете ръстът на майка ви и баща ви – в сантиметри;
• Добавете към полученото число 13, ако сте момче, а ако сте момиче извадете 13;
• Разделете на 2;
• Като резултат ще получите вашият предполагаем ръст в бъдеще, плюс минус 10 сантиметра;

Правилното хранене – задължително условие за правилен растеж на организма

• Придържайте се към балансирани хранителни режими – човек с телосложение, предразположено към натрупване на мазнини винаги изглежда по-нисък, отколкото притежателят на стройна фигура. Освен това правилното хранене е гаранция и за добро здравословно състояние.

• Употребявайте много постни белтъчини – най-добри техни източници са бялото птиче месо, соята, рибата, млечните продукти. Всички тези храни способстват за нормалното развитие на мускулите и поддържат доброто състояние на костите.

Бързите въглехидрати – пица, бонбони, напитки и прочие захарни изделия, напротив, оказват деструктивно влияние на опорно-двигателната и мускулната система.

• Яжте храни с високо съдържание на калций – съдържа се в най-лесна за усвояване форма в млечните продукти, също така присъства в спанака, зелето.

• Включете в хранителния си режим храни източници на цинк, а такива са стридите, тиквата, пшеничните зародиши, тиквата, фъстъците, семената, лукът, раците и агнешкото месо.

• Набавяйте си витамин Д – развитието на мускулната и костната система на децата пряко зависи от наличието на слънчевия витамин в организма. Неговият дефицит неизбежно води до задържане на растежа и до натрупването на наднормено тегло при момичетата в тийнейджърска възраст. Витамин Д се съдържа в рибата, люцерната и в различните видове гъби.

Спортът – движение нагоре

В периода на пубертета особена важност имат физическите натоварвания. За да расте и да се развива, тийнейджърът е длъжен да бъде активен. За стимулиране на ръста са много полезни упражнения, които включват скачане.

На активни тренировки на мускулите е необходимо да се посвещават не по-малко от 30 минути. За да бъдат тези занимания не само продуктивни, но също и редовни и увлекателни, е необходимо да се придържате към една или няколко от следните препоръки:

Не пренебрегвайте разходките – когато ви се отдаде възможност, не пропускайте да се разхождате. Не е важно къде отивате – в библиотеката, в училище или в магазина. Най-важното е да ходите с удоволствие.

Присъединете се към спортен клуб – осигурява ви се достъп до множество функционални уреди и до разнообразен спортен инвентар.

Сънят означава растеж

За юношите и младите хора, които не са навършили 20-годишна възраст са препоръчителни 9-11 часа сън. Пикът на синтеза на хормон на растежа е по време на сън.

Мария
Написана от Мария юни 18, 2015 09:57
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи