Как да стимулираме действието на щитовидната жлеза?

Диана
Написана от Диана ноември 30, 2015 23:58

Как да стимулираме действието на щитовидната жлеза?

Акценти:

  • Нарушения на щитовидната жлеза - причини
  • Съвременен начин на живот - проблем
  • Подобряване функцията на щитовидната жлеза - съвети

Свързани:

loading...

Много от хората с наднормено тегло, страдат от проблеми с щитовидната си жлеза, без дори да са наясно с този факт. Прибягващи до какви ли не диети и методи за отслабване, те обаче не знаят къде са корените на проблема и как наистина да се справят с него.

Кои са факторите, които отключват заболяванията на щитовидната жлеза?

На първо място, това е стресът. Голяма част от нас подценяваме именно този фактор, който всъщност се оказва един от най-важните, а може би и най-важният, що се отнася до затлъстяването.

Хората сме изложени на огромно напрежение ежедневно и сме толкова свикнали с това, че дори не осъзнаваме какъв е ужасния ефект, на който сме изложени. Научни изследвания установяват, че точно стресът е причината за активирането на автоимунни процеси, които водят до всякакви нарушения в правилната функция на щитовидната жлеза.

Друг, често доста пренебрегван, фактор е липсата на йод. Неправилното хранене и нездравословният, забързан начин на живот, са това, което води до дефицита на този така важен елемент за нашия организъм.

Количеството йод в тялото ни оказва силно влияние върху размера на щитовидната ни жлеза – когато не приемаме достатъчно от него, няма какво да регулира големината й – постепенно тя се увеличава все повече и повече, и заедно с размерът й се увеличава й склонността към развитието на заболяване, свързано с нея.

Проблемите с щитовидната жлеза, също така, могат да бъдат, и много често са генетично наследени – в такъв случай, да не пренебрегвате горните два фактора е още по-важно, за да поддържате, доколкото е възможно, нормалната й функция.

Как да стимулираме действието на щитовидната жлеза?

1. Намалете стреса

Заемете се с някакъв спорт, който ви позволява да интегрирате енергията си някъде другаде и да я изразходвате по полезен начин. Намерете си хоби, чрез което да изпускате парата, било то дори и страстен секс.

Направете живота си по-приятен и по-спокоен. Позволете си да не свършите цялата работа, която имате да вършите за един ден. Спете достатъчно – когато не спите, кортизолът – хормонът на стреса – се увеличава в организма ви и предизвиква именно стрес.

Избягвайте да се преуморявате. Позволете си да откажете някой ангажимент или въобще да не поемате толкова много. Не забравяйте, че здравето ви е най-важно.

2. Приемайте повече йод

По-горе обяснихме защо голямото количество йод в организма ни е задължително за една нормална функция на щитовидната ни жлеза. Уверете се, че в менюто ви присъстват храни, богати на йод – печени картофи, мляко, риба тон – в консерва, варени яйца, банани, ягоди, сирене чедър, царевица и др.

Използвайте хималайска кристална сол пред обикновената трапезна – в нея се съдържа много повече йод. Въпреки това, не забравяйте, че е сол и трябва да внимавате с количеството й, все пак.

3. Увеличете приема на фибри

Стремете се да поглъщате около 30-40 грама фибри ежедневно.

4. Пийте много вода

За да имате бърз метаболизъм, е задължително да имате висок прием на вода. Важно е да поемате между 8 и 12 чаши всеки ден, за най-добри резултати. Като се има в предвид, че вероятно сте увеличили и приема на фибри, както посочихме по-горе, е още по-важно да приемате повече вода.

Диана
Написана от Диана ноември 30, 2015 23:58
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи