Как да увеличим издръжливостта – 5 съвета за начинаещи бегачи

Мария
Написана от Мария август 27, 2016 09:30

Как да увеличим издръжливостта – 5 съвета за начинаещи бегачи

Акценти:

  • Равна повърхност - бягане
  • Натоварвания - огромни
  • Щастие - живот

Свързани:

loading...

Издръжливостта – това не е суперсила, а качество, което може да се развива. Как да променим храненето и тренировките, за да постигнем добри резултати?

1. Пийте кафе или чай

Сутрешната чаша кафе или чай просто ви помага да се събудите и да пристъпите към изпълнението на работните задължения. Това е още и отличен начин да добавите енергия към тренировката.

Изследванията показват, че 1 чаша кафе или друга съдържаща кофеин напитка – 1-5 мг кофеин на килограм тегло, може да увеличи показателите по време на тренировки.

И това не зависи дали сте заклет любител на кафето или просто сте решили да проведете експеримент.

2. Редувайте интензивни и спокойни тренировки

Тренировките с висока интензивност развиват аеробната и анаеробната системи, но са трудни за изпълнение. Ако желаете да увеличите своята издръжливост, пробвайте да редувате такива тренировки с дълго бягане с бавни темпове.

Започнете с 40-минутни пробези свински тръст и постепенно увеличавайте времето в рамките на седмицата до 1 час.

3. Хранете се правилно

Няма нищо по-лошо от усещането за безсилие в самия разгар на тренировката. Чувствате слабост и разбирате, че просто нямате сили, за да довършите упражненията.

За да не се случва това, трябва да попълвате енергийните си запаси с правилното гориво.

Храните с голямо количество сложни въглехидрати са отлични за междинно хранене преди тренировка, тъй като ще се разграждат постепенно и ще ви дават необходимата енергия. Яжте ги до 2 часа преди тренировката.

Ако не сте успели да похапнете, не тренирайте на празен стомах – хапнете нещо, богато на бързи въглехидрати, например палачинки с течен шоколад.

4. Не забравяйте за силовите тренировки

Ако желаете да бягате бързо и без травми, включете в своя график йога и силови тренировки. Последните помагат за сформиране на силни мускули, докато бягането може да ги разруши.

Но ако не се храните добре и не попълвате запасите от енергия по време на дълги бягания, в търсенето на източници на хранене организма може да премине и към мускули.

5. Бягайте в гората

За развитие на издръжливостта ще бъде полезно да добавите към своите занимания бягане по хълмове или на бягаща пътечка с наклон.

След месец такива тренировки ще се изненадате, колко леко ще ви стане да бягате по равна повърхност.
И най-накрая още няколко кратки съвета.

Работете над своите слаби места и добавете в своите тренировки малко музика. Не трябва да бързате и да опитвате да скачате над главата си. Задължително ще поставите поставената цел.

Помнете, че бързането може да се превърне в травми и излишни разходи по лекари. А и понякога и те са безсилни, тъй като обикновено такива процеси бързо се превръщат в хронични, и съответно се активизират периодични, понижавайки така качеството на живота на човека, затова и трябва да сме внимателни.

Все пак нямаме за цел да ставаме професионални спортисти, та да полагаме толкова големи усилия в тренировките, за които тялото ни изобщо не е подготвено.

А и имайте предвид, че състезателната кариера на повечето спортисти е с продължителност 10-15 години, и от тези претоварвания впоследствие почти всички имат проблеми.

Тялото на човека е предвидено така, че да ни осигури дълъг и щастлив живот, тоест в добро здраве, без огромни натоварвания.

Мария
Написана от Мария август 27, 2016 09:30
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи