Как да ядем по-малко и да се наяждаме?

Мария
Написана от Мария декември 11, 2014 23:49

Как да ядем по-малко и да се наяждаме?

Акценти:

  • Защо, ако изядем няколко грейпфрута ще се почувстваме сити?
  • Променя ли консумацията на растителни влакна телесното тегло?
  • Защо е важно да сдъвкваме старателно храната?
  • Защо не трябва да се храним пред телевизора?

Свързани:

loading...

Когато се спазва определен режим на хранене е много важно да не се преяжда. Но въпреки това в никакъв случай човек не трябва да остава гладен. Ето защо е важно да се храним така, че да не преядем. Как да направим това, ако сме на диета и искаме да се избавим от излишните килограми.

1. Яжте храни, съдържащи много вода

Включете в дневния си порцион повече храни, в състава на които има вода. Най-хубавото на водата е, че не съдържа калории и освен това запълва стомаха и ще ви накара да се почувствате сити.

Учените са установили, че хората, които изпиват преди хранене по 2 чаши вода, се наяждат по-бързо и съответно потребяват по-малко калории. Същият трик можете да приложите и при избора на храните, които да сложите на трапезата.

Изяжте няколко грейпфрута и ще се почувствате сити, тъй като в тези плодове се съдържа голямо количество вода.

Доматите, краставиците и марулите са също с високо съдържание затова е полезно да започвате с тях храненията си. По същата причина е желателно като първо ястие да избирате винаги супа. По този начин вие ще ограничите значително калорийния прием.

2. Консумирайте храни, богати на растителни влакна

Ако искате да ядете по-малко и да останете сити, включете в дневния си порцион храни, съдържащи по-големи количества фибри. Те правят храната в стомаха по-обемна, но това се отразява на теглото.

Растителните влакна забавят процесите на храносмилане, поради това вие ще се чувствате сити много по-дълго време. Освен това такава храна стимулира синтеза на хормона холецистокинин, който изпраща сигнал за засищане в мозъка.

И поради тази причина във вашия порцион задължително трябва да присъстват трици, пълнозърнести храни, бобови храни и зеленчуци. Съставките на тези храни ще ви заредят с енергия за целия ден.

3. Не се хранете бързо

Вместо да погълнете всичко буквално наведнъж, то е необходимо да усещате всеки един момент от процеса на сдъвкването на храната.

Важен съвет за тези, които се борят с излишното тегло – отделяйте си време да сдъвквате храната старателно. Често повечето от нас ядат на крака, особено трябва да обядвате по време на работа, а клиентите ви очакват.

А това е изключително вредно за здравето. Желателно е да се наслаждавате на всяка хапка храна и дори да преживявате този момент . Докато не погълнете хапката, не слагайте в устата си следващата.

4. Увеличете приема на белтъчини

Протеините благоприятстват засищането, затова заменете въглехидратите, които вие приемате с храната, с белтъчини. Защо? Защото въглехидратите се трансформират в организма в глюкоза много по-бързо от белтъчините.

Според проведените научни изследвания тези, които консумират по-малко въглехидратни храни и увеличат количеството на белтъчините, се чувстват по-заситени от тези, които преимуществено ядат храни източници на въглехидрати.

Освен това белтъците стимулират синтеза на хормона тирозин в мозъка, който регулира чувството за засищане.

5. Сменяйте ръцете

Техниката, на пръв поглед е малко странна, но ефективна. Ако вие сте десничар, вземете вилицата или лъжицата в лявата ръка или обратно.

Това ще ви се стори неудобно, но така вие няма да поглъщате храната на автопилот. Затруднението, което ви създава храненето с лявата ръка, прави процесът на консумация на храната по-бавен, а това означава, че вие чувствате, че се храните и усещането за засищане ще дойде по-бързо.

6. Съсредоточете се върху храненето

Не яжте пред телевизора, не четете и изобщо не се развличайте с нищо, докато се храните.

Мария
Написана от Мария декември 11, 2014 23:49
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи