Как да започнем наистина да си почиваме

Мария
Написана от Мария август 15, 2018 12:16

Как да започнем наистина да си почиваме

Акценти:

  • Тревога - сиеста
  • Неутрализиране - активност
  • Потребности - удовлетворяване

Свързани:

Строгият режим на работните делници често не ни напуска, дори вече да е започнал дългоочакваният отпуск.

Как най-накрая да се отпуснем и да почувстваме, че наистина си почиваме?

Съществува разлика между почивка и отпуск – истинският отпуск създава осезаема дистанция между нас и ежедневието, специално пространство за свобода от рутинни задължения.

Най-лесният и разбираем начин за увеличаване на тази дистанция е отпътуваме в някоя далечна страна. Така постъпват някои от нас, но повечето предпочитат гръцкото Бяло море или родното Черноморие.

Но дори и на стотици километри от дома не ни напуска тревогата – как са без нас в работата, деца, родители? За да престанем да се безпокоим и да си починем наистина, се налага да изключим тези мощни стресови фактори като будилник и мобилен телефон.

Вместо това можем да съобщим на всеки, който му е необходимо, телефонът на рецепцията на хотела – за връзка в случай на извънредни обстоятелства. В допълнение към тези необходими мерки ви предлагаме 5 верни начина да се сдобием с отпускарско настроение.

Да открием „сладкия живот” за себе си

„Отпуск” идва от думата „отпускане”, да предоставим свободата на себе си, тоест да правим не това, което е необходимо, а това, което се изисква. При италианците съществува израз dolce far niente – „сладко нищоправене”, и то няма общо с мързела.

Според древноримския философ Сенека, животът се дели на 2 части – negozium, което отговаря на обичайната активност, осигуряваща нашите нужди, и otium, това е времето, посветено на духовно израстване, четене и занимание с изкуства.

Да почиваш означава също да подариш на своя организъм възможност за физическо възстановяване.

Със завършване на епохата на Античността и разпространението на християнството това понятие „безделие” придобива негативен оттенък. Но днес отново откриваме ценността на тези свободни от рационална дейност минути.

Почивка следобед

Традиционната сиеста е полезна за здравето – учени и лекари стигат до пълно съгласие по отношение на тази идея. 30 минути или час, сън или просто отдих – можем да изберем такава форма на сиеста, която ни харесва.

Дори и да страдате от безсъние, разделете деня си на 2 части и си създайте правило след обяд да прекарвате известно време в хоризонтално положение, в някое тихо ъгълче.

Тези сеанси на релакс, особено в първите дни на отпуска, позволяват по-бързо да се освободим от стреса, и колкото и парадоксално да заспим по-лесно вечер.

Отдаване на съзерцание

Да си спомним как ни хипнотизират ритмичното движение на вълните или сменящият се от прозореца на влака пейзаж. Изглежда няма нищо по-успокояващо, умиротворяващо занятие от съзерцанието.

Да съзерцаваш осъзнато, това означава да постигнеш максимална възприемчивост. За да по-добра концентрация обръщайте внимание на детайлите – променящата се линия на прибоя, клатушкането на тревата от вятъра, пеперудата, която пърха от цвят на цвят.

Позволете на тези детайли да ви увлекат, обръщайте внимание на цвета и на сянката, на нюансите на цвета и на текстурата. Полека неподвижността на тялото ще се разпространи и към мислите, като неутрализира безпокойството и вълнението на духа.

Не си гледайте часовника

По време на отпуск трябва да се вслушваме към усещанията на собственото тяло, за да не удовлетворяваме просто потребностите си, но и да се наслаждаваме на всеки миг – от вкусна закуска до прекрасния залез.

Как да започнем наистина да си почиваме
Оценете публикацията

Мария
Написана от Мария август 15, 2018 12:16
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи