Как детето неусетно да се увлече и дори да се пристрасти по математиката?

Какви елементарни трикове са подходящи за родителите и учители?

1. Показвайте на детето, че математиката го съпровожда навсякъде

Това е много близък до живота предмет, което знаят хората на всякакви възрасти.

Непрекъснато ни заобикалят числа – има часовници, които показват, кога мама се връща от работа, и щом детето я чака, то трябва да знае как да определя колко е часа, да е наясно с цените на любимите му храни, а от определена възраст и с джобните пари за покупка.

Също така е добре да научи и номерата на жилищата, поне на улицата, на която живее, и след това вече на автобусите от градския транспорт.

А ако живеете в блок или кооперация, тогава може и на апартаментите.
Когато ходите на кино, дайте на детето билета и го помолете само сред множеството букви и цифри да открие вашия ред, а също и място.

Математиката е навсякъде. И ако детето види това, ще спре да задава въпроса – защо ми е това.

2. Играйте с децата на математика

Не е желателно децата да бъдат принуждавани специално да се занимават с този предмет. Но защо пък това да не се превърне в игра.

Използвайте по време на разходка навигатор? Тогава покажете на детето карта – „Погледни това е 4-ти номер, до него е 2-ри, а кой ще бъде след това?...“

Можете да играете с децата на магазин, а с по-големите и на банка.
Рисувайте фигури, разпределяйте ги по кутиите с играчки – това между впрочем е класификация на множества.

Въвлечете детето в тази игра, която ще му бъде интересна именно на него. Харесва му колите? Разгледайте номерата на автомобилите, бройте количеството на жълти, зелени, сребристи коли.

3. Предлагайте на детето задачи с поощрение

На 7-8-годишна възраст няма смисъл детето да решава задачи с цел просто да ги реши. Така може да започне да изпитва ненавист към този предмет, който да продължи до края на живота му.

Просто така да се решават задачи, изобщо не е интересно. Детето трябва да разбира, защо му е нужно това. за това е необходимо да си измисли цел.

Това съвсем не е трудно. В някои учебници и учебни тетрадки авторите използват този трик.

Например, поощрителни задачи, като детето решава примери, и може да използва получените отговори, за да нарисува някаква картина – да отгатне гатанка или за да нарисува някаква картинка – отгатнатата загадка и рисунка – това е и поощрение.

Заради такива бонуси децата са готови да решават примери, дори и през междучасията.

4. Използвайте настолни игри

Всички знаят за играта „Мемори“, предназначена за тренировка на визуалната памет. Но не всички се досещат, че може да се измени според конкретните цели. Например, за обучение по математика.

Например, на едната картичка може да се напише думата „тригъгълник“,а на другата да се нарисува фигура. Аналогично се подготвят картички с останалите фигури.

След това картичките се поставят пред децата с лицевата страна нагоре. Чака се известно време и се предлага по памет да се намерят и обърнат съответстващите една на друга картички. Триъгълник с триъгълник, квадрат – с квадрат.