Как естествено да подобрим зрението си при диагноза астигматизъм

Мария
Написана от Мария ноември 23, 2014 19:01

Как естествено да подобрим зрението си при диагноза астигматизъм

Акценти:

  • С какво се характеризира астигматизма?
  • Представлява ли генетично заболяване?
  • Какви храни са полезни за очите?
  • Защо климатиците се отразяват отрицателно на зрението?

Свързани:

loading...

Ако носите очила или контактни лещи, най-вероятно сте чували думата астигматизъм и преди това. Ако и вие имате това състояние, най-вероятно знаете колко много неудобства то причинява, много от които свързани с намиране на контактни лещи и очила.

Но какво всъщност е астигматизъм и има ли начин да подобрите това състояние по естествен път?

Какво е астигматизъм?

Астигматизъм е състояние, в което роговицата на окото има неправилна или странна форма. Това кара светлината да се отразява върху ретината по неправилен и неравен начин, като създава проблем с възможността на човека да се фокусира. В края на краищата резултатът е размазано зрение.

Докато много хора вярват, че астигматизмът е генетично заболяване и за неговото подобрение не може да бъде направено нищо друго освен носене на очила и контактни лещи или високо рискова хирургична интервенция, истината не е съвсем такава.

Има сериозни индикации, че появата и влошаването на астигматизма са резултат от напрежение върху окото и премахването на това напрежение може да реши проблема поне в известна степен.

Правилен и неправилен астигматизъм

Малко хора знаят, че всъщност съществуват два вида астигматизъм – правилен и неправилен. Най-често е разпространен правилният астигматизъм. В този случай окото има сферична форма, подобна на футболна топка.

Този дефект много често е генетичен.

Неправилният астигматизъм е много по-рядък. Той е причинен от увреждане на окото, а обикновено начините за лечение включват контактни лещи и операция.

И докато тези два вида са причинени от най-често неизбежни фактори, то очния стрес или очно напрежение доказано влошава и двата вида.

Очното напрежение и как да се избегне?

Очното напрежение може да бъде причинено от редица фактори, включително:

- Твърде продължително време пред компютъра;

Много работни места изискват работа на компютър. Дългите часове пред монитора обаче могат да доведат до напрежение в очите и стрес за този изключително важен и чувствителен орган.

Ако вашите служебни задължения изискват да прекарвате дълги часове пред компютъра, уверете се, че отделяте и достатъчно време за почивка на очите си.

Освен това е фактът, че повечето хора вече имат компютри и в домовете си и това още повече влошава положението на очите. Не забравяйте да правите кратки паузи от компютъра, защото това е жизнено важно за очите.

- Четене;

Четенето на книги или вестници е доста уморително за очите. Сега положението е още по-сложно, защото много от книгите се четат на електронни устройства, а това далеч не е по-добре за очите.

Това означава, че дори и след края на работния ден, човек може да се прибере у дома и да прекарва още часове пред монитора. Това е чисто и просто добавяне на още и още напрежение в очите и допълнителен стрес за тях.

– Работа, която изисква повишено внимание към дребни и фини детайли;

Подобна работа не означава, че трябва да бъдете майстор занаятчия. Всяка работа, която изисква да гледате от близо (като четене, писане, шиене или счетоводство), може да се счита за изискваща повишено внимание.

Истината обаче е, че очите ни просто не са създадени за твърде много взиране. Те са създадени, за да гледате неща, които се намират на по-голямо разстояние.

Други фактори, които оказват влияние:

Очното напрежение може да бъде повишено от различни фактори. Отрицателно влияние има работата или гледането на телевизия при слаба светлина в помещението.

Ако не пиете достатъчно вода това също може да е проблем за очите. Освен това, при липса на хранителни вещества може да се стигне до отслабване на очите и това е съвсем естествено.

В края на краищата очите са част от вашето тяло и те също зависят от хранителните вещества така, както всеки друг орган.

Подобряване на всеки един от тези стресови за очите фактори (или още по-добре – на всички от тях), най-вероятно ще подобри вашия астигматизъм, а в най-лошия случай ще предотврати бъдещо влошаване.

Какво можем да направим, за да облекчим очния стрес?

– Разсейвайте се;

Когато работите на компютър, четете или извършвате работа, която изисква взиране и внимание в дребни детайли, уверете се, че можете да отделите време, за да даде на очите си поне малко почивка. Погледнете нагоре и се съсредоточете в нещо, което е разположено далеч от вас.

Ако имате под ръка прозорец, погледнете към някое дърво, цвете, съседна сграда или погледайте облаците. И не просто да хвърлите бегъл поглед нагоре. Отделете време за да се съсредоточите върху това, което виждате през прозореца, поне в продължение на няколко секунди.

Ако не сте в близост до прозорец, фокусирайте се върху нещо в стаята, което е отдалечено от мястото, където сте – произведение на изкуството на стената, шкафове, рафтове или дори други работещи.

- Мигайте;

Мигането е изключително важно и благотворно за очите, но когато сме заседнали пред компютъра с часове, ние буквално забравяме да мигаме. Този естествен очен рефлекс позволява очите ни да се смазват и облекчава напрежението и сухотата.

- Осигурете си светлина;

Уверете се, че имате отлично осветление в зоната, където работите. Без значение как ще осветите работния плот, това е много важно. Когато светлината на работното място е недостатъчна, това причинява напрежение и стрес на очите.

- Яжте правилно

Ако не разполагате с време и възможност да се отдадете на здравословна за очите диета, поне се уверете, че приемате витамини и добавки за очи. Това ще гарантира, че вашите очи си набавят всички витамини и хранителни вещества, от които се нуждаят.

Заключение

Това са на пръв поглед съвсем обикновени и неизискващи особено усилие действия, но е много важно да ги правите редовно.

Всъщност всички тези съвети са наистина изключително прости и всеки може да си позволи да ги спазва, а по ирония на съдбата точно това ги прави толкова лесни за забравяне и подминаване.

Вместо да си дадем няколко минути почивка когато сме изморени, ние започваме да търкаме очите, а това е много агресивно за тях, особено когато са сухи и изморени.

Това може да им навреди много. Вместо това, просто се оттеглете за 5 или 10 минути от монитора или от работния плот и ще видите много по-голям ефект.

Един от дразнителите, които често подминаваме е климатикът. Той изсушава въздуха, а това води до раздразнение и стрес за очите. Опитайте се поставите овлажнител във вашия дом, а ако става въпрос за работното място попитайте вашия работодател за добавяне на един в офиса. Понякога простите неща са най-лесно за пренебрегване, но от друга страна, именно те са и най-лесни за коригиране.

Мария
Написана от Мария ноември 23, 2014 19:01
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи