Как фитнесът преборва страшно тежка депресия

Пламена Нанкова
Написана от Пламена Нанкова май 1, 2016 13:10

Как фитнесът преборва страшно тежка депресия

Акценти:

  • Щастие - положителни личности
  • Обграждане - фитнес
  • Силови тренировки - увереност

Свързани:

loading...

Клиничната депресия е много сериозно заболяване, което протича с внезапни епизоди с различна продължителност от няколко дена до няколко месеца. След като отминат се връщат отново, но с още по-голяма сила.

Това състояние остава за цял живот, но има начини да го контролирате и да намалите ефекта от него. Необходимо е да преминете към медикаментозно лечение и задължително да организирате редовни срещи с клиничен психолог или психиатър, за да получите адекватна помощ от вън.

В тази статия ще поговорим за влиянието на фитнеса върху депресията и как той е способен да ви помогне, за да водите един нормален и спокоен живот.

1. Упражненията премахват чувството за безнадежност

Когато изпаднете в депресия и ви връхлитат смесени емоции на безнадежност, обърканост, тревожност е достатъчно само да излезете и да потичате в парка или да си направите една фитнес тренировка. Понякога дори и обикновена разходка може да ви е напълно достатъчна.

Учени са доказали, че при хората страдащи от депресия се намалява риска от рецидив след излекуването и ако имат физическо натоварване 3 пъти в седмицата.

2. Силовите тренировки могат да ви вдъхнат увереност

Вдигането на тежести или дългите спринтове, несъмнено се свързват с определено количество болка например от мускулна треска след това. Тази болка ще ви напомни, че изобщо не сте толкова раними, а напротив. Постигането на все по-добри резултати ще повиши самочувствието и увереността в собствените ви способности.

Тренировките във фитнеса несъмнено оформят фигурата ви и прогреса, който ще постигнете с тях ще ви накара да се гордеете с тялото си и разбира се с постоянството и усилията си.

3. Упражненията осигуряват чувство за контрол

Когато изпаднете в депресия, вие определено не можете да контролирате симптомите и емоциите си и може да се чувствате безпомощен в една така ситуация. В тези моменти е важно да си припомните, че въпреки всичко вие имате контрол върху тялото си. Една тренировка, дори и съвсем кратка, може да възстанови равновесието.

4. Дишате по-добре

Един от много важните компоненти на тренировките е правилното дишане и ако го овладеете, то ще усетите какъв положителен ефект ще има върху вас. Дълбоките вдишвания са способни да успокоят ума и да облекчат симптомите на стрес. За всички е известно, че депресията е основен източник на стрес за тялото и ума.

Когато придобиете навика да дишате дълбоко по време на упражненията, ще забележите, че този навик ще се пренесе извън фитнеса. Така всеки път, когато изпаднете в неприятна ситуация или ви връхлети депресията отново, ще можете по съвсем лесен и простичък начин да се справите с нея.

5. Заобградени сте от по-щастливи хора

Във фитнеса ще забележите как хората, който го посещават редовно, са видимо по-щастливи и се радват на живота си. Това се дължи до голяма степен на количество ендорфин, който се отделя при тренировките.

Вие самите ще се чувствате много по-добре в такава обстановка, отколкото при намусени, изнервени и постоянно оплакващи се хора. Постарайте се да се заобградите от положителни личности. Така самите вие ще сте много по-щастлив и ще се радвате на живота.

Пламена Нанкова
Написана от Пламена Нанкова май 1, 2016 13:10
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи