Как оценките в училище се отразяват на самооценката на децата

Мария
Написана от Мария януари 9, 2018 17:31

Как оценките в училище се отразяват на самооценката на децата

Училищните оценки – колко много означават в живота на съвременния ученик.

Образователната система обхваща децата още преди първи клас – на практика всички деца посещават предучилищна още на 5-6 години, а много се записват на детски кръжоци.

Един от най-честите въпроси при познанство е: „Как се учиш?“

И често именно тази информация се изнася като първоначална оценка на човека.

1. Детството на оценка

Думата оценка се използва доста често и в директен, и в противоположен смисъл едновременно.

Произхожда от глагола „оценявам“.

Но какво оценяват учителите, самият ученик, неговите родители и приятели?

Училищният педагог гледа само на знанията и навиците, които може да покаже детето.

Оценките за контролна или домашна работа – това е показател, тъй като от нея се вижда колко добре са усвоени знанията по темата.

Но и самото дете, и хората, които го заобикалят пренасят оценката на училищните знания върху неговата личност.

Получава се следната ситуация – добре се учиш, означава, че си най-добрия, а ако си лош ученик, не ставаш за нищо.

Това се случва, защото училището заема важно място в живота на съвременното дете.

Родителите на новото поколение знаят колко е важно качественото обучение и затова толкова се залага на него.

Подготовката за училище понякога започва дори не 2 години до постъпването в първи клас, а от много по-ранна възраст.

Английският за най-малките, математика за малки деца, детството не трябва да преминава напразно, то трябва да работи за бъдещето.

Естествено, на училище детето тръгва с мантрата, че трябва да се учи добре и това е най-важното в неговия живот.

Но показателите за добра обучаемост са училищните оценки.

2. Какво е най-важното за детето?

В стремежа за качествено образование и добри оценки няма нищо лошо, ако самото дете, родители и учители не прекаляват.

Оценките в училище в определена степен характеризират човешките качества на ученика, но това е само част от живота, а не изчерпателна характеристика.

Дори висшето образование не гарантира успехи в работата и още повече щастие в живота, а точно към това се стреми всеки в дълбините на душата си.

Какъв е смисълът от изобилие от дипломи, престижна работа и дори богатство?

Разбираема е логиката.

Ще получа добро образование, а това означава, че ще мога да се устроя на високоплатена работа и ще имам ресурси, с които да си осигуря това, което ми е нужно за щастие.

Но именно тази верига може да бъде разкъсана на всяко място и във всеки момент.

3. Децата имат нужда от подкрепа

Особено тежко е на децата, които не могат да се учат, поради особеностите в своето развитие.

Логопедични проблеми, дислексия и дисграфия – обща преумора – това, което е било рядко преди 30 години сега измъчва едва ли не всяко второ дете, превръщайки училищното детство в истински кошмар.

Почти във всяко училище ще се намери ученик, който има нужда от невролог.

Но невинаги родители и учители могат навреме да разпознаят проблема и да се обърнат към специалист.

В крайна сметка времето и образователния процес си върви.

А оценките стават все по-ниски и по-ниски, детето се учи все по-трудно, само се приписва в групата на неуспяващите.

Всъщност има нужда от друг подход в ученето и вяра в себе си.

Как оценките в училище се отразяват на самооценката на децата
Оценете публикацията

Мария
Написана от Мария януари 9, 2018 17:31
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи