Как удобните онлайн услуги и приложения ни превръщат в нещастници

Мария
Написана от Мария януари 23, 2016 10:58

Как удобните онлайн услуги и приложения ни превръщат в нещастници

Съвременните технологии правят живота ни по-удобен – не е необходимо да ходим да пазаруваме или да ходим на работа в офис. Но заедно с тези неща изчезва и много важна част от живота, която ни прави щастливи.

Животът все повече се опростява. В някои по-големи градове вече има възможност да не се ходи и до магазина за покупка на хранителни стоки – има онлайн магазини, които предлагат доставка направо до дома.

Разбира се, благодарение на услугите за доставка на готова храна можем да забравим изобщо какво е това готвене.

Съществуват удобни онлайн услуги и приложения, с помощта на които човек може да си поръча почистване у дома, да извика майстор за поправка на мебели, например и т.н.

За съжаление, тези удобства имат цена и със сигурност не се измерва само в пари. Колкото по-ефективен става животът ни, толкова по-малко общуваме.

Повече комфорт – по-малко общуване

Преди няколко години, а и на доста места у нас, за да отиде човек да си купи хранителни продукти, то той трябва да отиде до магазина.

По пътя той би могъл да срещне познати или съседи и да си поговори с тях, след това да размени няколко фрази с познатия продавач, да намигне на детето, избиращо си бонбони до касата, и едва след това да си тръгне за вкъщи.

Сега за 5 минути избираме какво трябва да купим, и общуваме само с оператора, дори понякога и това не се налага, възможно е общуването да е само по чата.

Ако пък за поръчката на храна се използва приложение за покупка на храна, то рано или късно всички ние ще преминем към такъв формат на покупки, при който с никого няма да общуваме.

Разбира се, няколкото фрази, които ще размените с продавача, не могат да се нарекат пълноценно общуване. Това може да се нарече микровзаимодействие.

Надомната работа води до тежка социална изолация

Поради съвременните средства за комуникация – чат програми, платформи за организация на работата на служителите и за видеоконференции – да работи от дома човек става все по-удобно.

За 10 години броят на служителите, работещи отдалечено, е нараснало с повече от 100%. 2/3 от хората работят от дома според конкретния случай.

Освен това се увеличава броят на компаниите, при които се работи само надомно и нямат собствен офис. Принципно традиционното работно място става все по-малко популярно.

И то е плашещо, тъй като само за 5 минути в офиса вие ще успеете да си поговорите или поне ще се поздравите с охранителя, хората в асансьора и на кафе автомата, със секретарките и колегите, които стоят до вас.

Можете да планирате с началника видеоразговор в Скайп, за да обсъдите доклада, но не можете да се поздравите с познатите в асансьора.

Общуването с хората и щастието

Изследване от 2014-та година показва, че слабите връзки – общуването с хора, които човек не познава много добре, положително влияят на нивото на щастие.

С други думи, колкото повече микровзаимодействия се случват дневно, толкова по-добре човек се чувства, като това се отнася не само за екстравертите, но и за интровертите.

Последните, заради незначителните кратки разговори, увеличават количеството на общуването през деня и също се чувства по-добре.

Друго изследване пък показва, че когато става дума за щастие, то социализацията стои на първо място.

Мария
Написана от Мария януари 23, 2016 10:58
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи