Какъв хранителен режим предотвратява ранна смърт ?

Мария
Написана от Мария декември 12, 2014 03:22

Какъв хранителен режим предотвратява ранна смърт ?

Акценти:

  • Ограничено ли е дневното потребление на сол в специфичния хранителен режим?
  • Каква е средната дневната консумация на сол в България?
  • Приложима ли е тази диета от всеки един от нас?

Свързани:

loading...

Американски учени създали хранителен режим, който значително понижава артериалното налягане и подобрява сърдечната функция при една от най-разпространените форми на сърдечна недостатъчност.

Авторите нарекли своята диета DASH /Dietary Approaches to Stop Hypertension, което може да се преведе условно като „диетичен подход за профилактика на хипертонията“/.

При пациентите, които се придържали към този хранителен режим в продължение на 21 дни, се наблюдавало към на периода значително понижаване на артериалното налягане, сравнима с това, което се постига при прием на лекарствени препарати.

„Нашата изследователска работа се основава на простото схващане – неправилното хранене може да влоши протичането на хронична сърдечна недостатъчност. Поради това самоволното взимане на решения по отношение на хранителния режим е недопустимо и всяка промяна в него трябва внимателно да бъде обсъдена с лекуващия лекар.“ – посочва Скот Хамел, един от авторите на изследването, кардиолог от Университета на щата Мичиган, САЩ.

Една от формите на сърдечната недостатъчност е диастолната дисфункция – състояние, при което сърдечният мускул се втвърдява и става нефукционален, поради това че не се кръвоснабдява достатъчно ефективно.

Това заболяване е много разпространено, но за съжаление към настоящия момент неговото фармакологично лечение е съпътствано от редица трудности.

В периода на гореописаното проучване пациентите е трябвало да си водят хранителен дневник и да консумират само тази храна, която се приготвяла от университета на щата Мичиган специално за проучването.

Храната можело да се носи вкъщи и да се подгрява отново. Възрастта на повечето участниците била между 60 и 70 години.

Характерна особеност на храните, включени в специалния режим на хранене, че те били много добри източници на калий, магнезий, калций и антиоксиданти.

Освен това строго било ограничено потреблението на сол – не повече от 1150 мг. на ден. За сравнение, количеството, което консумира средностатистическия американец е около 4200 мг. – почти 4 пъти повече.

В България също средното дневно потребление на сол е сериозно завишено, дори е многократно повече от това в САЩ, около 15 грама дневно.

В резултат на спазване на този хранене, освен понижаването на кръвното налягане учените отбелязват и друг позитивен ефект – подобряване на миокардната релаксация и като последица от това повишаване на ефективността на сърдечната функция.

Вие можете да възпроизведете без усилия в домашни условия проведената научна работа като просто започнете да си водите хранителен дневник, измервате кръвното си налягане всеки ден и преди всичко изхвърлете солницата от масата.

Мария
Написана от Мария декември 12, 2014 03:22
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи