Какви храни могат да се консумират преди сън

Мария
Написана от Мария март 23, 2015 16:34

Какви храни могат да се консумират преди сън

Акценти:

  • Полезни храни - сън
  • Обедна почивка - хранене
  • Въглехидратна храна - консумация преди лягане

Свързани:

loading...

Ако през нощта се събуждате от глад, който въпреки здравия разум и съблюдаването на хранителния ви режим ви „тегли“ към хладилника, не следва да се отказвате от хранене, макар е по никое време.

Достатъчно е просто да замените пържолата с пържените картофи с нещо друго, което диетолозите са определили като подходящо за консумация преди сън.

Вероятно на повечето от нас ни е позната следната картинка – работният ви ден е започнал рано, не сте разполагали с достатъчно време, за да закусите добре.

По време на обедната почивка също не сте успели да се нахраните, както трябва и след толкова ангажименти сте се върнали у дома много гладни едва към 10 часа вечерта.

Това усещане, както и угризението на съвестта след големите количества храна изядени в 11 и половина през нощта е познато на много от нас.

В случай че без късно хранене организмът ви изобщо не е привикнал, а качването на излишни килограми не влиза във вашите планове, е необходимо да знаете няколко правила, които ще ви помогнат при избора на „среднощна храни“.

Вечерни правила за прием на храна

• След 18 часа избягвайте храни, които съдържат много въглехидрати и мазнини, но не се отказвайте от ядене изобщо.

През нощта човешкото тяло също, както и през деня, разходва калории и ако не се приема храна през това време, то организмът ще започне да разходва наличните си запаси за производство на енергия, сред които е гликогена в черния дроб.

Поради това, ако преди сън консумирате въглехидратна храна, то запасите на организма няма да бъдат използвани, тъй като сте приели нов източник на енергия.

• Важното е да знаете, че след хранене в такъв късен час е добре да пообикаляте малко из жилището, а не да бързате да лягате в леглото, за да продължите съня си.

• Вечерята е необходимо да бъде 3-4 часа преди сън. Час преди това можете да утолите глади с нещо близко по калоричност до 1 чаша немазен кефир или мляко.

• Избирайки каква храна да консумирате през нощта, имайте предвид, че някои хранителни продукти като например червеното месо /свинското/ могат да се усвояват за минимум 4-6 часа.

Тоест ако не успеете да устоите на това месо във времевия промеждутък преди съня, в скоро време можете да очаквате нарушаване на храносмилането и нови сантиметри по ханша и талията.

Храни, които могат да се консумират преди лягане

1. Кефир, нискомаслена или обезмаслена извара;

2. Овесена каша – подходяща е не само за закуска, но и за вечеря. Разбира се не е желателно да се вари в мазно мляко и с добавяне на големи количества захар, но и добавянето на вода също не е задължително. Препоръчително е използването на обезмаслено мляко, а захарта е най-добре да се замени със сушени плодове.

3. Пилешки или пуешки гърди – гърдите са чист белтък с минимално количество мазнини. Изпечете пилешкото или пуешкото на фурната или на грил без да добавяте олио и се наслаждавайте на вкусна и лесно усвояема вечеря. Такава храна се абсорбира от тялото за не повече от 1,5 часа.

4. Ядки – можете да утолите глада си със сладки бадеми, лешници или орехи. Все пак имайте предвид, че всички тези храни са доста калорични и се ограничете до консумация на не повече от 40-50 грама.

Мария
Написана от Мария март 23, 2015 16:34
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи