Какви храни спомагат за попълването на недостига на белтъчини в организма

Мария
Написана от Мария април 1, 2015 19:38

Какви храни спомагат за попълването на недостига на белтъчини в организма

Акценти:

  • Храни - велик пост
  • Белтъчини - попълване
  • Киноа - зеленчук

Свързани:

loading...

Традицията за спазване на Великия пост става все по-популярна.

За повечето хора, които се придържат към този режим на хранене, на първо място той е свързан с ограничение на количествата приемана храна. Отказът от „скромните“ храни, тоест от продукти от животински произход, нерядко става причина за спад на жизнените сили и на общия тонус на организма.

Но Великият пост не означава гладуване и постните храни трябва не само да бъдат засищащи, но и да бъдат достатъчни от гледна точка на белтъчини, мазнини и въглехидрати. Нека разберем какви храни спомагат за попълването на недостига на белтъчини в периода на отсъствие на месо в ежедневното меню.

Бобови

Лещата, бобът, грахът заемат водеща позиция сред растителните храни, съдържащи белтъчини. Постещите хора задължително трябва да включват ястия от бобови в своето ежедневно меню.

При това следва да се помни, че белтъчините в бобовите са много сложни и не се усвояват напълно. За това, за да се подобри абсорбцията на протеините от граха и лещата в червата е необходимо те да се консумират с достатъчно количество пресни зеленчуци.

Допълнително с бобовите ястия също се препоръчва да се яде хляб с цели зърна или салата с покълнали зърна от пшеница.

Соеви продукти

Дефицитът на месо и млечни продукти се понася много по-леко, ако се включат в ежедневното меню соеви продукти. Следва да се отбележи, че много от харесващите соята дори и не усещат липсата на месо, тъй като соята наподобява много на месото.

Соята съдържа 35 грама белтъчини на 100 грама продукт, което е съпоставимо с показателите на истинско месо.

Истината е, че за съжаление не е възможно напълно да се замени месото със соята – в големи количества този хранителен продукт негативно въздейства на щитовидната жлеза и на ендокринната система като цяло. Поради това при употребата на тофу, соево мляко, „соево месо“ и прочие продукти следва да се внимава.

Фъстъци

На първо място нека посочим, че фъстъците не са ядки. Това е най-вкусният и питателен представител на бобовите и най-евтиният. Белтъчини се съдържат в него не по-малко, отколкото в соята.

Освен това в състава на тази бобова култура влизат полинаситени мастни киселини и мазнини, които са типични за хранителните продукти от животински произход.

Фъстъците не само осигуряват на организма по време на пост качествени белтъчини и други вещества, но и способстват за повишаването на работоспособността, за увеличаване на силата и това, което не е маловажно подобряват настроението.

Истината е, че фъстъците са много коварни, тъй като са висококалорични и поради това е по-добре да се добавят към салати. В противен случай няма как да се избегне нежелано увеличаване на обиколките на тялото.

Също с внимание трябва да консумират плодовете на това бобово растение и хората, които страдат от алергии.Фъстъците са един от най-високо алергенните хранителни продукти в света.

Киноа

Много хора погрешно я смятат за зърнена култура. Но това е истински зеленчук, който е бил култивиран от народите на Андите /планинска верига в Южна Америка/ преди повече от 3000 години.

Индианците неслучайно са поверили на киноата една от основните роли в своя хранителен режим. Освен белтъчини в този зеленчук се съдържат и витамини от група В, минерални вещества – мед, калций, селен Също така в киноата има по-голямо количество фолиева киселина, сложни въглехидрати, растителни влакна и рибофлавин.

Мария
Написана от Мария април 1, 2015 19:38
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи