Какви мерки е важно да вземете, ако здравословната храна предизвиква подуване на корема

Мария
Написана от Мария октомври 30, 2015 00:40

Какви мерки е важно да вземете, ако здравословната храна предизвиква подуване на корема

Вие се опитвате да се храните само със здравословна храна и да оформите коремната преса, но коремът ви продължава да е подут? Оказва се, че много често подуването на корема след хранене възниква, поради неправилно съчетаване или злоупотреба дори с най-полезните храни.

Полезните хранителни продукти, от които коремът се подува

Безспорно млякото и млечните продукти, растителните влакна са част от здравословния хранителен режим. Но именно тези полезни храни могат да станат причина за метеоризъм – натрупване на прекомерно количество газове в червата. В резултат вашият корем се подува, дори ако спортувате редовно.

Спазмите и чревното разстройство, подуването на корема след яденето на млечни храни обикновено безпокоят хора с непоносимост към лактоза. Но дори ако вие не се отнасяте към тази група хора, употребата на мляко и млечни продукти ще доведе до голямо натрупване на газове, отколкото при употребата на друга храна.

Растителните влакна, на които са богати триците, ядките, бобовите, зелето, ябълките и другите зеленчуци и помагат за контролирането на теглото и на нивата на холестерола и са профилактика на запека.

Но често именно храните, богати на фибри, ставата причина за подуване на корема след хранене, ако те са твърде много в менюто ви.

Как да ядете млякото, за да избегнете подуване на корема след хранене?

Отказът от такива полезни хранителни продукти не е необходимо, а не би трябвало. Просто употребявайте мляко и млечни продукти самостоятелно, без да ги смесвате с каквито и да било други храни. Допустимо е съчетаването на млечни продукти с каши, ако не усещате никакъв дискомфорт след подобно хранене.

Ако пък страдате от непоносимост към лактоза, то мляко и млечните продукти могат да се заменят със соевите им аналози.

Но за предпочитане е тази замяна да не се прави от мъже, поради високите нива на растителни естрогени в соята, които нарушават хормоналния баланс при мъжете, поради неустойчивостта на мъжкия полов хормон – тестостерон.

Разумен баланс на храните, богати на фибри

Както вече повечето от нас са наясно, за възрастен човек се препоръчва употребата на 20-35 грама фибри дневно, като съдържанието им в различните храни можете да намерите като се поразровите из Интернет.

За предотвратяване подуването на корема след хранене с продукти, богати на растителни влакна:

• Ограничете употребата на кръстоцветни зеленчуци – бяло зеле, броколи, брюкселско зеле и карфиол. Яжте тези зеленчуци в съчетание с белтъчни храни и полезни мазнини.

• Добавете в ястията с кръстоцветни зеленчуци следните подправки – дафинов лист, розмарин, джинджифил.

• Яжте плодовете и бобовите отделно. Като плодове се препоръчва да се ядат не по-рано от 2 часа след и 1 час преди консумацията на бобови.

• Старайте се да не съчетавате зеленчуци с плодове, включително и с цитрусови сокове.

• Яжте ядките отделно от другите храни и няколко часа след основно хранене.

• Пийте вода след всяко хранене. Водата предотвратява втвърдяването на растителните влакна и полепването им по чревните стени.

Освен това намалете употребата на храни, усилващи процесите на ферментация в червата. Това са черният хляб, захарта, бързите въглехидрати – макарони, бял хляб, бял ориз и пр.

Подуване на корема – а изведнъж болест?

Ако коригирате хранителния си режим, а подуването на корема – след хранене и не само, неприятните усещания остават, то е възможно това да е симптом на някакво заболяване. Но добре си помислете, дали не си си внушавате.

Мария
Написана от Мария октомври 30, 2015 00:40
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи