Какви са ползите от приема на витамин B-12

Калина
Написана от Калина януари 29, 2015 18:08

Какви са ползите от приема на витамин B-12

Акценти:

  • Какво представлява витамин B-12?
  • Как да успеете да регулирате количеството на витамин B-12 в организма ви?
  • Кой е най-добрият начин за набавяне на витамин B-12?

Свързани:

loading...

Витаминът В-12 не е лесно достъпен в непреработени растителни храни, но вашите нужди могат да бъдат лесно задоволени, като приемате сублингвални витамини или се хранете с храни, съдържащи В-12.

Витамин B-12 е единствената хранителна добавка, която не се доставя от приемането на храната. Това е от съществено значение за здравето на нервната система, така че всеки човек трябва да поема редовно този витамин.

Хората с ниско ниво на витамин В-12 често имат повишено кръвно ниво на хомоцистеин, което е свързано с повишен риск от сърдечно-съдови проблеми и смущения в кръвообращението.

Средностатистическият не-вегетарианец натрупва между 2000 и 3000 пикограма (pg., или микрограма)  B-12 и губи около 3 pg. на ден.

Около 60% от цялото количество на B-12 в тялото се съхранява в черния дроб и около 30% се съхранява в мускулите. Тялото има специфична схема на циркулация между храносмилателната система и черния дроб.

Чрез жлъчката отделяме 1.4 pg. B-12 на ден в тънките черва, и ако е здрав човекът, той усвоява отново около 0.7 pg. Изследванията показват, че ако хората имат нисък прием на B-12, усвояването се увеличава, за да се извлече повече от витамина в организма.

Има обаче и други възможности за бавна загуба, в зависимост от вариациите в тази циркулация, известна още като ентерохепатичен цикъл, преди да развием пълните симптоми на дефицит на B-12.

Най-лесният и сигурен начин да се достигне нужното ниво на В-12 в организма е да се закупят таблетките В-12. Те се слагат под езика, където се разтварят, и B-12 навлиза в тялото, като се абсорбира от кръвоносните съдове в устата.

Има два вида таблетки – такива, съдържащи от 25 до 100 микрограма цианкобаламин, които се пият всеки ден, и 1000 микрограмови, които се взимат два пъти в седмицата. Имайте предвид, че много марки на B- 12 съдържат метилкобаламин, но повечето диетолози смятат, че цианкобаламинът е по-добрият избор.

Немлечни млека, зърнените храни, заместители на месо и някои марки хранителни дрожди са храни, обогатени с В-12. Имайте предвид, че тези храни съдържат същия B-12, който получаваме от таблетките, така че получаването на В-12 не е по-ествествено от получаването му чрез хапчета.

Освен това, може да бъде трудно чрез хранителни продукти да се достигне необходимото ниво на В-12, тъй като продуктите, които съдържат В-12 са много малко, а някои от тях не се намират лесно.

Затова е много по-добре просто да си купите от тези таблетки, които могат да се намерят лесно в различни сайтове или в магазина за натурални продукти.

Витамин B12 може да помогне при предотвратяването и/или лечението на следните заболявания: алкохолизъм, анемия, ревматоиден артрит, бронхиална астма, атеросклероза, рак, болест на Крон, дерматит, умора, левкемия, лупус, множествена склероза, нервна дегенерация и др.

Прекалено големият прием на витамин B-12 може да доведе до поява на кръвни съсиреци, диария, кожни проблеми и сериозна алергична реакция. При появата на някои от тези симптоми веднага се консултирайте с лекуващия ви лекар.

Този витамин също е необичаен поради това, че е зависим от вещество, наречено вътрешноприсъщен фактор, за да си проправи своя път от стомашно-чревния тракт до останалата част на тялото.

Опитайте се да поддържате оптималното количество витамин B-12 в тялото ви, за да може организмът ви да работи добре.

Калина
Написана от Калина януари 29, 2015 18:08
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи