Всеки ден от медиите и социалните мрежи върху главите ни се изсипва страшно много нужна , ненужна и страшно противоречива информация.

Що се отнася до медицината, то най-често обидени пациенти обсъждат и осъждат различни клиники и лекари, които работят в тях.

Оплакват се от всичко:

• от цвета на стените и столовете в клиниката; опашките на регистратурата;
• от телефона, който вечно дава заето;
• неправилно поставена диагноза;

• скъпоструваща диагностика;
• неефективно лечение;
• лошо отношение на персонала;

Нека сега опитаме да погледнем ситуацията от другата страна.

Какво мислят лекарите за своите пациенти?

Педиатрия и особен подход към пациентите

В тази статия ще поговорим за специални лекари – това са педиатрите.

Какво толкова особено има в тази специалност?

Детският лекар си няма работа с болното дете, но се налага да общува и с неговите родители.

Всеки родител си има своя характер, умствен багаж, житейски опит и собствен поглед върху ситуацията.

Докато едни родители изцяло се доверяват на човека в бяла престилка, други сякаш нарочно предизвикват конфликти и напрягат отношенията.

В настоящата статия събрахме няколко фрази, които най-много дразнят детските лекари и им пречат да си вършат работата. Може би някои от вас ще познаят себе си.

1. Прочетох това в Интернет

Много е жалко, че много хора на зряла възраст смятат, че в Интернет не могат да ги излъжат и да грешат.

Всичко написано там е самата истина.

Защо тогава в университетите продължават да обучават лекари по учебници, четат им лекции, провеждат се семинари, щом всичко го пише в Интернет?

Особено тревожно е, когато родителите не само поставят диагноза на детето по Интернет, но и подбират лечение чрез общуване в различни форуми.

Това увеличава значително риска от неправилна и закъсняла диагностика, грешно лечение, и което е още по-тревожно, неблагоприятен изход от болестта.

2. Приятелка ме посъветва

Това е вторият враг на лекаря след Интернет.

Това са всички приятелки, роднини, съседи, колежки и просто неравнодушни хора, които са решили да допринесат за лечението на чуждо дете.

Всеки от тях знае най-доброто средство срещу кашлица, най-ефективният антибиотик и най-правилните схеми за захранване и ваксинация.

Най-добрият аргумент в тяхна полза е, че това е помогнало на тяхното дете и от него се е излекувало.

Но тази схема на лечение не съобразява индивидуалните особености на детето и фактът, че един и същ симптом се появява при различни заболявания.

3. Ще напиша жалба срещу вас

Пишете, това е ваше право.

Но помнете, че нито един лекар няма съзнателно да постави на детето неправилна диагноза и да назначи не тези таблетки, които трябва.

Лекарските грешки са били, ще ги има и ще бъдат.

И лекарите страдат от това не по-малко, отколкото техните пациенти.

Съвсем друг е въпросът при небрежност, когато виновният наистина заслужава наказание.

Но пациентите се оплакват не само от грешки, но и това, че с тях не са поговорили както трябва, не са ги прегледали както е редно, според техните критерии.

Приели са ги по-късно.

Повечето оплаквания подлежат на проверка, стига да не са анонимни.

Не може да се каже, че лекарите не се страхуват от жалби.

Понякога много се тревожат от тях и съжаляват защо изобщо са се захвали с лекарската професия.