Какво дразни най-много педиатрите – топ 3 фрази на родителите

Мария
Написана от Мария март 27, 2018 12:37

Какво дразни най-много педиатрите – топ 3 фрази на родителите

Всеки ден от медиите и социалните мрежи върху главите ни се изсипва страшно много нужна , ненужна и страшно противоречива информация.

Що се отнася до медицината, то най-често обидени пациенти обсъждат и осъждат различни клиники и лекари, които работят в тях.

Оплакват се от всичко:

• от цвета на стените и столовете в клиниката; опашките на регистратурата;
• от телефона, който вечно дава заето;
• неправилно поставена диагноза;

• скъпоструваща диагностика;
• неефективно лечение;
• лошо отношение на персонала;

Нека сега опитаме да погледнем ситуацията от другата страна.

Какво мислят лекарите за своите пациенти?

Педиатрия и особен подход към пациентите

В тази статия ще поговорим за специални лекари – това са педиатрите.

Какво толкова особено има в тази специалност?

Детският лекар си няма работа с болното дете, но се налага да общува и с неговите родители.

Всеки родител си има своя характер, умствен багаж, житейски опит и собствен поглед върху ситуацията.

Докато едни родители изцяло се доверяват на човека в бяла престилка, други сякаш нарочно предизвикват конфликти и напрягат отношенията.

В настоящата статия събрахме няколко фрази, които най-много дразнят детските лекари и им пречат да си вършат работата. Може би някои от вас ще познаят себе си.

1. Прочетох това в Интернет

Много е жалко, че много хора на зряла възраст смятат, че в Интернет не могат да ги излъжат и да грешат.

Всичко написано там е самата истина.

Защо тогава в университетите продължават да обучават лекари по учебници, четат им лекции, провеждат се семинари, щом всичко го пише в Интернет?

Особено тревожно е, когато родителите не само поставят диагноза на детето по Интернет, но и подбират лечение чрез общуване в различни форуми.

Това увеличава значително риска от неправилна и закъсняла диагностика, грешно лечение, и което е още по-тревожно, неблагоприятен изход от болестта.

2. Приятелка ме посъветва

Това е вторият враг на лекаря след Интернет.

Това са всички приятелки, роднини, съседи, колежки и просто неравнодушни хора, които са решили да допринесат за лечението на чуждо дете.

Всеки от тях знае най-доброто средство срещу кашлица, най-ефективният антибиотик и най-правилните схеми за захранване и ваксинация.

Най-добрият аргумент в тяхна полза е, че това е помогнало на тяхното дете и от него се е излекувало.

Но тази схема на лечение не съобразява индивидуалните особености на детето и фактът, че един и същ симптом се появява при различни заболявания.

3. Ще напиша жалба срещу вас

Пишете, това е ваше право.

Но помнете, че нито един лекар няма съзнателно да постави на детето неправилна диагноза и да назначи не тези таблетки, които трябва.

Лекарските грешки са били, ще ги има и ще бъдат.

И лекарите страдат от това не по-малко, отколкото техните пациенти.

Съвсем друг е въпросът при небрежност, когато виновният наистина заслужава наказание.

Но пациентите се оплакват не само от грешки, но и това, че с тях не са поговорили както трябва, не са ги прегледали както е редно, според техните критерии.

Приели са ги по-късно.

Повечето оплаквания подлежат на проверка, стига да не са анонимни.

Не може да се каже, че лекарите не се страхуват от жалби.

Понякога много се тревожат от тях и съжаляват защо изобщо са се захвали с лекарската професия.

Какво дразни най-много педиатрите – топ 3 фрази на родителите
Оценете публикацията

Мария
Написана от Мария март 27, 2018 12:37
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

TeMax София открива врати
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи