Какво е полезно да се яде на закуска

Мария
Написана от Мария август 26, 2015 10:38

Какво е полезно да се яде на закуска

Акценти:

  • Мъже - разход на калории
  • Идеална сутрешна храна
  • Сандвич с авокадо

Свързани:

loading...

Повечето от хората сутрин, бързайки за работа или училище, хапват в движение сандвич с чаша чай или кафе или минават съвсем без храна. Понякога менюто за закуска се състои от останалата храна от вечерта, претоплена на микровълната печка, а при някои денят започва с яйца и колбаси.

И първият, и вторият вариант нанасят на организма повече вреда, отколкото полза. Разбира се, повечето хора разбират, че пълноценната закуска е гаранция за добро здраве и нормална работоспособност през целия ден, но не всички желаят да загубят 10-15 минути сутрин за приготвянето и приемът на храна.

Списъкът с продукти и ястия, препоръчвани за закуска е достатъчно голям и ако нямате желание сутрин да стоите до печката, то от него можете да изберете тези, които не изискват продължително приготвяне.

Разбира се, всички ние от детството си знаем, че най-правилната закуска е кашата, но да я варим сутрин често няма кога. Но съществуват много други продукти, от които можем да съставим пълноценна питателна закуска. Диетолозите са на мнение, че сутрин е полезно да се ядат зърнени храни, млечни продукти и плодове.

Бърза закуска

Най-полезен за организма се смята пресният портокалов сок, който съдържа голямо количество витамини и минерали. Не е проблем, ако нямате портокали под ръка, можете да изпиете чаша от всякакъв друг плодов и зеленчуков сок.

Във всички плодове и зеленчуци се съдържат много полезни вещества. Но следва да се отбележи, че пиенето на пресни сокове на гладно не се препоръчва, поради съдържащото се в тях голямо количество киселини, които могат да раздразнят лигавицата на стомаха.

Пълнозърнестият или ръжен хляб ще снабди вашия организъм с въглехидрати, витамини от група В, растителни влакна, минерали и други полезни вещества. Мюслите и зърнените храни могат да заменят хляба, а ако ги ядете на закуска с мляко, кисело мляко или извара, то няма да огладнеете до обяд.

А пък белият хляб и подобните кифли от менюто за закуска е по-добре да се изключат, тъй като ползите от тях са малко, а е необходимо значително количество енергия за тяхното храносмилане. Много е полезно да включите към закуската пресни плодове – банани, ябълки и круши.

Закуска за мъже

Известно е, че разходът на калории при силния пол е по-голям, отколкото при представителките на слабия пол, особено ако мъжът се занимава с физически труд, затова на него му е необходима засищаща питателна закуска. В менюто е необходимо да се включи белтъчна храна – месо, млечни продукти, такива, съдържащи сложни въглехидрати, хляб, плодове и зеленчуци.

Бързият вариант за мъжка закуска – яйца – най-добре без колбаси. Идеалният вариант е омлет със зеленчуци и сирене. Много полезна закуска за представителите на силния пол е овесената каша, в която се съдържат белтъчини, витамини и микроелементи, необходими за мъжкото здраве.

Закуска за жени

Идеална сутрешна храна за тях рано сутрин е овесената каша. Може да се вари както в мляко, така и във вода, а плодовете правят обичайната овесена каша още по-вкусна
Освен кашите жените трябва да консумират млечни продукти, плодове, зеленчуци и сокове.

Кафето е най-добре да бъде заменено със зелен чай.

Полезни за женското здраве и красота са такива храни като авокадо, киви и сирене. Затова салатата с авокадо и сандвичът от ръжен хляб със сирене и чаша зелен чай също могат да бъдат полезна закуска за представителките на нежния пол.

Мария
Написана от Мария август 26, 2015 10:38
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи