Карибска диета

Мария
Написана от Мария ноември 25, 2014 10:38

Карибска диета

Акценти:

  • Кои групи храни се консумират ежедневно от населението на Карибския басейн?
  • Какви са ползите от консумацията на много тропически плодове?
  • Полезно ли е за зрението мангото, който се консумира в големи количества на Карибите?

Свързани:

loading...

Не е нужно да отидете до Карибите за да се възползвате от предимствата на карибската кухня.

Благодарение на модернизацията и глобализиращото се общество, много храни, които са били типични само за този регион, днес достигат до нас.

Плодове, зеленчуци, варива и риба присъстват в изобилие в почти всяко ястие. Самата кухня от своя страна е съчетание от различни техники за готвене, продукти и подправки.

Ползи за здравето

Карибската диета най-силно се доближава до диетите, които се предписват за лечение на хипертония. Тя е богата на плодове, зеленчуци, боб и риба.

Високата консумация на риба действа превантивно против сърдечни заболявания заради високото съдържание на омега три мастни киселини в рибата. Варивата са основна храна в карибската диета.

Диетата богата на бобови храни понижава кръвното налягане и намалява холестерола. Карибската диета също така благоприятства състояния свързани с диабет. Храната на карибските острови традиционно е доста пикантна, което от своя страна засилва метаболизма и регулира апетита.

Засилват имунитета

В карибската кухня се консумират големи количества тропически плодове. Те имат много предимства.

Например гуавата, един от най-популярните плодове в района, е по-ниско калоричен от ябълките, но за сметка на това съдържа много витамин С, фибри и калий. Мангото, друг изключително популярен плод на Карибите, съдържа много витамин С и А и освен това е много полезен за зрението. Зеления чай и папаята са много богати на антиоксиданти.

Типове храни

Варивата са основни за карибската кухня. Боб, леща и грах присъстват на трапезата ежедневно. Да не забравяме и хлебното дърво, чиито плодове имат консистенцията на картофи когато се изпекат или сварят. Това са все много силни храни, богати на протеини, калий, калций и магнезий. За добър източник на енергия се приема коренът от касава, макар че е беден на протеини.

Как се избира меню?

В карибската кухня се набляга на простотата и подправките. Готви се с това, което е на разположение. Най-често това е рибата, а по-рядко пилешкото месо. В карибската кухня рядко се консумират други месни храни.

Простотата на местната кухня и естествените, натурални продукти я правят много диетична. Консумацията на фаст фууд и храни в лъскави опаковки не е типична за местните жители.

Мария
Написана от Мария ноември 25, 2014 10:38
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи