Кои са храните, които причиняват подуване?

Калина
Написана от Калина юли 16, 2015 22:02

Кои са храните, които причиняват подуване?

Акценти:

  • Кои храни причиняват подуване?
  • Кои храни подуват корема?
  • От кои храни се разширява стомахът?

Свързани:

loading...

За да облекчим подуването на стомаха, често прибягваме до лекарства или средства, които да облекчат симптомите, но най-ефективният начин да избегнем този проблем е да ограничим храните, които са причина за това състояние.

Газирана вода може да предизвика подуване, поради процеса карбонизация. Подуването на корема се дължи на примеса от въздух и вода, но това е само временно състояние. В повечето случаи продължава от 1 до 3 часа след консумацията на газирана вода и често причинява некомфортно чувство за разширяване на корема.

Безалкохолните напитки като кола също преминават през карбонизация, и водят до увеличаване на газовете в стомаха. Захарта в тези напитки е причина временно подуване да се превърне в постоянен проблем. Дори диетичната кола може да съдържа захар, царевичен сироп или друг подсладител. Всички тези подсладители увеличават складирането на мазнини в коремната област.

Високото съдържание на захар, особено при напитките води до увеличаване на кръвната захар. Повишеното ниво на инсулин сигнализира на тялото да започне да съхранява излишната захар и мазнини в най-удобното местоположение – корема.

Диетичната сода не съдържа захар, но се получава чрез карбонизация. Освен това е богата на изкуствени подсладители, които в големи количества могат да увеличат възпалението, което в дългосрочен план увеличава рисковете за здравето и коремните мазнини.

Пържените храни, включително картофи, могат да доведат до мудност и умора, понеже високите нива на мазнини са причина за лошо храносмилане.

Пържените храни съдържат най-опасната от всички мазнини и транс мазнини. Тези мазнини дори в малки количества влияят отрицателно върху здравето.

Колкото и да не ви се вярва, любимата на много хора храна през лятото, а именно сладоледа също води до подуване на корема.

Сладоледа съдържа голямо количество подсладители и повишава кръвната захар и нивата на инсулина. Сладоледът е млечен продукт, който съдържа високи нива на лактоза, захар в млякото. Много хора изпитват непоносимост към лактозата, което води до проблеми като увеличаване на производството на газ, подуване и дори диария. Екстремните  ниски температури са причина за спазми и подуване.

Наденицата е вид тлъсто месо, натоварено с нездравословни наситени мазнини. Те запушват артериите и увеличават възпалението, което води до запас на мазнините в областта на корема.

Наденица съдържа натрий, който кара тялото да задържа вода, а това води до неприятно усещане.

Много от храните като захар бонбони, дъвки и закуски съдържат ксилитол, сорбитол и малтитол. Те се разграждат частично в тялото и осигуряват по-малко калории на грам от обикновената захар, но те също така са причина за стомашно-чревни нежелани реакции като подуване, газове и диария. Препоръчително е да избягвате тези продукти или да ги консумирате в ограничени количества, за да предотвратите подуването на корема.

Дъвченето на дъвка без захар също може да доведе и до поглъщане на излишен въздух. Колкото повече въздух погълнете, толкова повече той се натрупва в стомашно-чревния тракт, което е причина за подуване на корема. В допълнение, захарните алкохоли, които се съдържат в дъвките без захар имат някои странични ефекти. Те могат да повишат газовете и да предизвикат болки и диария.

Дъвката, която съдържаща захарни алкохоли има и положителен ефект върху здравето, като помага да се предотврати появата на зъбен кариес. Захарния алкохол не оказва влияние върху нивото на кръвната захар и инсулина поради ниския си гликемичен индекс.

Калина
Написана от Калина юли 16, 2015 22:02
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...