Животът в града е богат на ярки събития и е наситен с приятни бонуси. Но заедно с благата всеки от нас получава извънредна порция неизбежен стрес и агресията на околните може да ни очаква на всяка крачка.

Негативът като непрекъснат поток се излива, опитвайки се да засегне всеки и всичко. Възможно ли е по някакъв начин да му противостоим? И какви упражнения и методики ще ни помогнат в това.

Къде и защо се раждат конфликтите?

Всички ние доста често ставаме свидетели или участници на една или друга конфликтна ситуация, която понякога се прераства в криминален случай.

Всяко обществено място може да се превърне в арена за шекспирови страсти, било то супермаркетът, аптеката, градският транспорт, маршрутката или опашката в магазина.

Грубостта и агресивността у някои хора са превърнали в закоравял социален навик. Така например, за да получат желаното много хора започват да говорят на висок тон.

Изразявайки се толкова силно човек насочва вниманието към себе си и сякаш заявява, че неговата работа е много по-важна от тази на всички останали.

Ярки примери за такова общуване могат да бъдат наблюдавани в банковите офиси в час пик, във вечерните опашки по магазините или най-вече в пощата, особено когато се дават пенсиите.

Такъв човек е готов да създаде конфликт на празно място, само за да реши своята задача колкото може по-бързо.

Как да избегнете конфликта?

Опитвайте се да избягвайте ситуации, изпълнени с негатив, по възможност или ги игнорирайте, или извикайте охраната, или хора, които могат да изглеждат авторитетно в очите на човека, предизвикващ скандала.

Първото и най-важното, което е необходимо да помните – не се поддавайте на провокации. Помислете за своите собствени задачи и ако този конфликт не се явява ваша цел защо да се поддавате на чужди манипулации? По-добре е веднага да преустановите това.

Постарайте се да се отнесете спокойно дори и към непристойното отношение по ваш адрес. Това не е ситуация, чиято цел е постигане на справедливост. Не се превръщайте във враг, по-добре е да покажете своето благоразположение и дружелюбие.

Не променяйте интонацията и тембъра на гласа си, говорете равномерно. Ако ви се струва, че се налага, се извинете. Мислено пожелайте на човека нещо добро, например вкусна вечеря и почивка след това.

Постарайте се да не се превръщате в причина за продължаване на конфликта. Във всеки случай постоянно си припомняйте арабската поговорка: когато говориш, твоите думи е по-добре да бъдат мълчание.

Второ. Опитайте да оправдаете човека: „Да, вие сте напълно прав, аз също съм причина за тази конфликтна ситуация “. Има и още един вариант – обърнете всичко на шега. Или съсредоточете вниманието си върху нещо друго около вас.

А ако човекът е явно агресивен?

Понякога страстите се разпалват до такава степен, че след словесната престрелка могат да последват и активни действия. Агресията има и ярко изразени физиологични характеристики.

И причина за това са покачващите се нива на адреналина, който насочва кръвта от периферията към центъра.

Вие ще видите как лицето на човека става червено, ръцете му изтръпват, свива дланите си на юмруци, а мозъкът му се изключва.

Той започва да бърка думите, загубва слуха си време и периферното си зрение. В такъв случай излезте веднага от полезрението на агресора и не приемайте ударът върху себе си.