Кой спорт помага за справяне с негативните емоции

Мария
Написана от Мария юли 26, 2017 16:18

Кой спорт помага за справяне с негативните емоции

Акценти:

  • Реакция - атака
  • Емоции - негативни
  • Айкидо - гняв

Свързани:

Нещо ви натъжило? Поиграйте волейбол или опитайте зумба!

Нещо ви е подразнило? Айкидо или стрелба с лък ще ви помогнат.

За да си върнем загубеното равновесие, първо трябва да опитаме да изгасим огъня, който гори в душата ни.

За всяко едно преживяване има подходящ вид физическа активност.

Вълнението е свързано с действие.

Понякога от гняв ни се иска да ударим с юмрук по масата, страхът стяга в гърлото, тъгата отваря пътя на сълзите.

Всяко душевно вълнение променя сърдечния ритъм, дишането, телесната температура, хормоналния фон, кръвното, мускулната и мозъчната активност.

Също както и спортът.

Точно затова, когато сме изпълнени с негативни емоции, физическата активност ни помага да си върнем равновесието.

Освен това по време на тренировка се поглъща хормонът на стреса – кортизол.

Когато се разтовари и успокои, организмът започва да синтезира ендорфини, хормони на щастието, от които се нуждаем, за да не позволим на негативните реакции да управляват нашия живот.

Важно е да не отричаме емоциите, да не опитваме да ги игнорираме, а да ги оставим да преминат през нас и това, което се е случило да отмине.

Помислете си коя емоция най-силно влияе на вашия характер, а след това опитайте този спорт, който помага за справянето с нея.

Помнете, че физическите упражнения са още и удоволствие, добро настроение и увереност в себе си.

Тъга

Лоша идея

Танц салса с непознат.

Разбира се, важно е да не си позволяваме да тъжим, да се стараем да се радваме на живота, но в кризисен момент е по-добре да го правим в компания на близки хора.

В противен случай ще похабите и последните си сили, за да се преструвате на щастливи и доволни.

Какво наистина е нужно?

Движение и общуване с хора.

Когато сме тъжни, не желаем нито едното, нито другото – тъгата ни подтиква да легнем и да се затворим в себе си.

И не става въпрос, разбира се, бързо да скочим и да се задействаме.

Важно е да опитаме да намерим нещо, което ни помага да излезем лесно от това състояние.

Какъв спорт да изберем?

Волейбол, особено плажен, двама срещу двама.

Топката е постоянно във въздуха и остава малко време за размисли и отдих.

Движението е интензивно и не остават време за размисли и почивка, договарянето със съотборника е лесно, тъй като сте само двама.

Ако с волейбола не ви получи – поскачайте с децата на въже.

Гняв

Лоша идея

Спринт, бокс или боксова круша.

Смисълът на този вид физическа активност е разтоварване, позволение негативните преживявания да излязат навън, което също не е лошо.

Но подобни занимания са ефективни до момента, в който натрупаните негативни емоции излязат навън.

Не помагат обаче за пренасочване на енергията на гнева в мирно русло.

Какво е наистина нужно?

Активност без агресия с малък брой участници. Още една полезна съставка са дихателните техники.

Пристъпите на гняв и раздразнение водят до нарушение на нормалния дихателен ритъм, затова е важно да се научим да се справяме с това състояние.

Какъв вид спорт да изберем?

Най-добре с източни бойни изкуства, например, айкидо.

Те помагат за укротяване на енергията на гнева, тъй като ключовите думи в тяхната философия са емпатия, приемане.

Техният смисъл не е в унищожаване на нападателя, а в реакция на атаката.

Кой спорт помага за справяне с негативните емоции
Оценете публикацията

Мария
Написана от Мария юли 26, 2017 16:18
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи