Темата за възпитанието и грижата за децата вълнува не само родителите, но и различни учени от областта на психологията, биологията, неврологията, социологията и др.

Един от най-важните въпроси е как децата се превръщат във възрастни, и с какви проблеми във възпитанието се сблъскват родителите?

През изминалата година са били проведени немалко научни изследвания за възпитанието и здравето на децата, за резултатите, от които ще е полезно да научат както истинските, така и бъдещите майки.

1. Родители и мобилни телефони

Професори от Мичинганския университет Брендън МакДаниел и Джени Радески си задавали въпроса как смартфонът може да повлияе на възпитанието на детето.

В техните научни наблюдения взели участие около 200 семейства.

Резултатите показват, че ако родителите прекаляват със смартфоните, това се отразява неблагоприятно на възпитанието на децата, влошава се тяхното поведение и послушание.

Когато родителите дълго проверявали електронната поща или текстови съобщения на смартфона, децата по-често ставали хиперактивни, прекалено емоционални и капризни.

Така децата се стараят да завоюват вниманието на родителите и да ги откъснат от телефоните. Учените призовават родителите да не използват твърде често смартфони в присъствието на деца.

2. Работа над грешките

Много възрастни се стараят да не акцентират вниманието на детето върху грешките, които допуска, за да не го разстройват излишно.

Но когато родителите помагали на децата да разберат каква е причината да правят грешки, малчуганите много по-малко попадали в същия капан.

Когато детето започва само да разбира същността на своите провали и започва да работи в посока да не ги допуска в бъдеще.

Възпитанието при такъв подход е по-ефективно и правилно.

Освен това дава на децата повече увереност, помага за контролиране на стреса и негативните емоции.

Не трябва да се боим от разочарования – точно обратното, трябва да бъдем честни пред самите себе си и правилно да анализираме ситуацията.

3. Успехът на първородните деца в семейството

Шведски учени стигат до извода, че първородните деца имат по-големи шансове за успешно развитие.

В около 30% от семействата, взели участие в изследванията, първенците постигнали най-добри резултати в ученето и в работата от децата, родени след тях.

Това се обяснява с факта, че родителите обръщат повече внимание на първото дете и се отнасят по-сериозно към неговото развитие.

Но не може да се говори за строга закономерност – всяко дете е индивидуално и има своите интелектуални способности.

4. Мръсни памперси и интелект

Професори от отделението по психиатрия от университета на Северна Каролина заключават, че съдържимото в памперсите на малки деца може да е признак на висок коефициент на интелигентност.

Наличието на определени микробни съединения в изпражненията на децата може да е признак на високо умствено развитие след година.

А децата, в чийто микробиом са открити едновременно няколко групи съединения, след години се отличавали с не толкова добре развит интелект.

5. Загадката на детските колики

Съвместното раждане и грижи за децата до сега предизвикват немалко спорове.

Изследователи от американския щат Пенсилвания през изминалата година наблюдавали 3000 двойки.

В резултат новородените в семейства, в които татковците активно подкрепяли майките в периода след раждането, изпитвали по-малко симптоми на колики.

Изследванията показват, че в условията на съвместна грижа детето е по-настроено към пълноценно развитие от малчуганите, които са само под майчина опека.