Няколко факта за вашето настроение, които не знаете

Калина
Написана от Калина октомври 4, 2015 16:30

Няколко факта за вашето настроение, които не знаете

Акценти:

  • Какво не знаем за нашето настроение?
  • Какво не знаем за емоциите си?
  • Как се отразяват нашите емоции на околните?

Свързани:

loading...

Нашите настроения „оцветяват” света около нас. За съжаление много жени се борят с клиничната депресия (около 13%) и безпокойството (около 33%) в даден период от живота им. От тази статия можете да научите няколко за някои ключови фактори, които влияят на това как се чувствате – от нивата на естроген, до приема на захар както и това какво можете да предприемете по въпроса.

Депресията не винаги се свързва с тъга – за повечето от половината хора с тази диагноза, раздразнението и гневът са най-отявлените симптоми. В интерес на истината, тези симптоми се свързват с по-сериозната депресия според изследване, публикувано през 2013 година. Пациентите споделят, че не им трябва много, за да избухнат. Те започват да се заяждат със съпруга/съпругата си още щом влязат през вратата или се разстройват за малки неща, като разсипаното мляко.

Също така трябва да наблюдавате за следните симптоми: трудна концентрация, трудности при запомняне на различни неща и при вземане на решение, липса на интерес относно дейности, които преди са ви доставяли удоволствие, например правенето на секс, промени в апетита: едно от основните оплаквания е, че храната е станала безвкусна. И накрая, може да се чувствате бавни и мудни като желе – мисленето ви, реакциите ви и дори физическото ви придвижване могат да станат мудни и забавени. Също така може да имате и проблеми със съня. Хората, които страдат от депресия често се будят по малките часове без въобще да знаят защо.

Терапията наистина помага – изследванията показват, че терапията, която включва разговори, може значително да помогне, без значение дали тя е единствения метод на лечение или е комбинирана с медикаменти. Преглед на над 200 изследвания, направен през 2013 година показва, че няма метод, който да е значително по-добър от останалите, е добре да се има предвид нова форма на когнитивна терапия, която включва смесица от източни техники за медитация и практически умения, с помощта на които да се предпазите от негативните мисли.

Храните могат да подобрят настроението ви – според мнението на някои специалисти, храната е едно от най-силните оръжия в арсенала ни за борба с депресията. Изследване, проведено през наскоро подкрепя тези твърдения. Учените откриват, че по-голямата консумация на фибри и пълнозърнести храни могат да имат защитен ефект, докато хранителен режим, включващ захар и рафинирани зърнени храни се асоциира с по-висок риск. Ето и някои предложения за това какво можете да включите във вашата диета.

Зеленчуци – листни зеленчуци като зеле, спанак и листно цвекло са богати на фолиева киселина, която е изключително важна за производството на серотонин и допамин.

Морска храна – жените, които консумират риба поне 2 пъти седмично имат 25% по-нисък риск от това да заболеят от депресия в сравнение с тези, които консумират риба по-рядко, твърди австралийско изследване от 2014 година. В това влизат и ракообразните.

Бобови растения – те също могат да помогнат за подобряване на настроението ви, защото фибрите, които съдържат, помагат за развитието на бактериите в червата, а те на свой ред регулират възпалителните процеси в тялото и така спомагат за здравето и правилното функциониране не само на мозъка, но и на целия организъм.

Калина
Написана от Калина октомври 4, 2015 16:30
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи