Пълноценен ли е вашият сън?

Калина
Написана от Калина февруари 2, 2015 16:38

Пълноценен ли е вашият сън?

Акценти:

  • Пълноценен ли е вашият сън?
  • Кои са факторите, които пречат на съня ви?
  • Как можем да ги избегнем?

Свързани:

loading...

Сънят е необходим. Той дава време на тялото ви да си почине и да е в добра форма за следващия ден.

Вашите мускули, мозъкът ви, вашите жизненоважни органи и дори части от тялото ви, като косата и ноктите, извличат много ползи от съня.

Ако сънят ви не е в необходимото количество, вие може да се чувствате уморени или раздразнени. Недостигът му може да попречи и на концентрацията ви в училище или на работното място.

Някои хора изпитват храносмилателни затруднения в резултат на неправилния сън. За да подобрите здравето си и да повишите нивата на енергия, позволете на тялото ви  да получи необходимото време сън.

Ето някои фактори, които може да пречат на пълноценния ви сън:

1) Недоспиване

По-голямата част от хората имат проблем с недоспиването. Проблемът е ясен. Те не получават достатъчно сън. Тялото не разполага с време да си почине и съответно енергията на организма е в недостиг.

2) Прекалено много сън

Това се среща при хора, които си лягат рано или спят повече от 10 часа. Въпреки голямото количество сън, те трудно се измъкват от леглото и се чувстват изморени. Прекалено многото сън може да сигнализира на тялото, че то няма нужда да се събужда напълно.

Решението на горепосочените проблеми е да се спазват препоръчителните часове. Възрастните трябва да спят по 6-8 часа на нощ.

Ако спите под 6 часа, това може да доведе до отрицателно въздействие върху здравето ви. А при надвишаване на нормата здравето ви отново може да бъде поставено под огромен риск.

3) Лошо позициониране

Най-вероятно имате обичайна позиция, в която заспивате. Някои хора лягат по корем, за да спят дълбоко, а други имат рутина на усукване и завъртане до заставане в изкривено положение.

Какъвто и да е случаят при вас, вие трябва да бъдете внимателни. Позицията, в която спите, може да бъде изключително вредна.

Когато спите, тялото ви се установява в режим на покой, което означава, че вашите жизненоважни системи по-трудно биха ви информирали за болка или напрежение.

Това означава, че ако вашата поза оказва натиск върху мускулите или намалява притока на кръв към сърцето ви, най-вероятно вие няма да разберете за това.

Решението е в намирането на най-добрата позиция за вашите нужди. Може да използвате възглавници за да тренирате тялото си.

Спането на лявата ви страна се препоръчва, тъй като тя поставя по- малко напрежение в шията и гърба, заедно с това подобрява циркулацията на кръвта.

Спането по гръб е най-добрият вариант, защото то напряга много малко и вероятността да се окаже натиск върху дихателните пътища, жизнено важни органи или храносмилателна система е намалена.

Само не забравяйте да поддържате нивото на главата  равно с това на тялото ви, защото в противен случай дишането ви може да бъде затруднено.

Единствената позиция, която трябва задължително да се избягва, е спането по корем. Така всичките ви органи са притиснати и напрежението в гърба и врата ви е многократно по-голямо.

При притискането на органите и специално стомаха, може да се стигне до сериозни последствия, които обаче с една правилна поза за сън могат да бъдат предотвратени.

Калина
Написана от Калина февруари 2, 2015 16:38
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи