Петте най-големи мита за метаболизма

Калина
Написана от Калина декември 8, 2014 17:05

Петте най-големи мита за метаболизма

Акценти:

  • Какво представлява метаболизмът?
  • Кои са най-големите заблуди за метаболизма?
  • Какво ускорява метаболизма?

Свързани:

loading...

Когато става дума за диети и отслабване, неизменно централната тема е метаболизмът. Но знаем ли наистина какво представлява той?

Оказва се, че много хора живеят със заблуди за метаболизма. Ето петте най-разпространени мита:

1. Слабите има по-бърз метаболизъм

Някои по-слаби хора изглеждат сякаш ядат каквото си поискат, а нищо не им се лепи и те са си все същите. Но това всъщност не е вярно, защото скоростта на метаболизма има много малко общо с размера на тялото.

„Всъщност по-едрите хора изгарят повече калории в състояние на покой спрямо по-слабите“ – твърди д-р Йони Фрийдхоф, асистент-професор в университета в Отава.

Той също така добавя, че е добре да подберете силовите упражнения в своята тренировка, така че те да са подходящи, защото според изследвания измежду двама души с едно и също тегло, индивидът с повече мускулна маса съответно ще има и по-бърз метаболизъм.

2. Пропускане на хранене забавя метаболизма ви

Всички сме чували за наскоро нашумялата тенденция, че ако искаш по-бърз метаболизъм трябва да ядеш на всеки 2-3 часа. Но това всъщност се оказва не най-точният съвет.

Фрийдхоф обяснява, че тази тенденция е меко казана „неточна“, защото това колко често яде някой, почти няма общо с това колко бърз е метаболизмът му. Единственото, което можете да постигнете с по-честото ядене на по-малки порции е контрол над глада.

Дали ще изядете 2000 калории под формата на ориз на 4 хранения или на 1, все пак това са 2000 калории и си остават точно толкова. Вместо това д-р Йони съветва, да обърнете внимание на това колко „качествено“ се храните, вместо на това колко често се храните.

3. Всяко късно хранене се превръща в мазнини

Избягвайте да ядете през нощта“ е един от най-популярните хранителни съвети на планетата. Въпреки че всеки диетолог твърди, че всякакъв вид храна, приета след 20:00 ч. се съхранява под формата на мазнини, това не е точно така, защото всичко е строго индивидуално и в него превес взимат много фактори като хормони, разход на енергия и качество на храната.

Вместо да се фокусирате над това в колко часа да ядете, гледайте с какво се храните. Нощното хранене има същия резултат като всяко хранене извършено през деня, просто когато огладнеем през по-късните часове е добре да ядем богата на протеини и ензими храна, вместо кофа сладолед.

„Все пак когато и да заредите своя автомобил с качествено гориво, без значение колко е часът, той ще измине едно и също разстояние, така е и с тялото“ – казва д-р Фрийдхоф

4. Метаболизмът може само да разгражда и да гори калории

Метаболизмът наистина разгражда веществата и изгаря калории, но много по-важен е обменът на вещества, който той извършва. Тук се намесват и два от най-важните процеси в нашето тяло: анаболизъм и катаболизъм.

При катаболизма се разграждат химичните връзки и напрактика метаболизмът разгражда всичко, за да се снабди с енергия. При анаболизма обаче, метаболизмът доказва, че не само може да изгаря и разгражда, а напротив, той може и да гради.

Анаболизмът е процес, при който тялото надгражда своята маса и складира хранителни вещества за по-късен етап, когата ще са му нужни. Най-лесният пример, с който може да се обясни това явление е мечката, тя е в състояние на катаболизъм през цялата зима, когато разгражда всички вещества, които е натрупала през годината, за да оцелее.

А през останалата част на годината, мечките изпадат в състояние на анаболизъм, където надграждат собствената си маса и се запасяват с хранителни вещества, които ще използват на по-късен етап (зимата в случая).

5. Вие нямате контрол над метаболизма си

Всеки е склонен да обвини метаболизма си, когато се сблъсква с нежелано тегло. Въпреки това, всъщност се оказва, че хората имат доста повече контрол над метаболизма си, отколкото се смяташе досега.

Както вече споменахме по-нагоре, скоростта на метаболизма зависи пряко от нашето телесно съдържание. Най-лесният начин е да започнете да тренирате с тежести, така ще натрупате мусукулна маса, което от своя страна е един бърз, траен и не особено труден начин, за да засилите скоростта на своя метаболизъм.

Калина
Написана от Калина декември 8, 2014 17:05
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи