Повече ядене и по-малко сън – топ 5 тайни на японското дълголетие

Мария
Написана от Мария януари 22, 2018 16:26

Повече ядене и по-малко сън – топ 5 тайни на японското дълголетие

Продължителността на живота в Япония е най-високата света.

Каква е тайната на японското дълголетие и как да повторим техния опит?

20 000 японци вече надминават 100 години.

Само преди 40 години са били едва стотина.

На 18 юли 2017 г. лекарят Сигезаки Хинорара напусна този свят, живял е 105 години.

До последния си ден е приемал пациенти в Международната клиника на Свети Лука в Токио, която е оглавявал.

Лекарят оставя след себе си тефтер, в който всеки негов ден е бил разписан за 5 месеца напред.

По собствения си житейски опит той доказва, че тайната на дълголетието е достижима за японците.

И съумява, благодарение на медицинското си образование, изведе реална рецепта за удължаване на живота.

Хинорара изнася лекции по цял свят, стараейки се да предаде знанията си на максимален брой хора.

Ето какви са простите заповеди на същинското дълголетие, които са взети от неговата книга, чийто тираж надминава 1.2 милиона копия.

1. Забавлявай се

Именно умението да се радваме на живота, на успеха на своите и на околните японският лекар поставя на първо място.

Усещането за щастие, пълнота на живота е по-важно от съня, храната и дори лекарствата.

Ето какво казва самият Хинохара: „Човек получава енергия не от храната и от съня, а от веселбата и забавленията“.

Спомняте ли си в детството, когато се радваме, сме забравяли за храна и за сън. При възрастните е същото.

2. Яж умерено

Виждали ли сте много пълни японци?

Може би тези, които участват в националните борби по сумо?

А средностатистическият японец, включително и всички членове на императорското семейство, се хранят не само правилно, но и по малко.

Чаша кафе, чаша портокалов сок и ето това е цялата закуска.

В краен случай се хапва нещо незначително.

А вечерята трябва да се състои от нещо незначително.

А вечерята е нещо много малко.

Месо може да яде по 2 пъти седмично по 100 грама.

3. Прави планове

Не трябва да зацикляме върху миналото.

Гледай винаги напред, дори и да си вече на възраст.

Плановете по-добре да се записват на лист хартия.

Мечтите са материални – колкото повече мислиш, толкова по-бързо, ще намериш начина, по който да стигнеш до тях.

4. Споделяй и общувай

Дори в последните години от своя живот японският лекар е организирал минимум по 150 лекции на година.

Всяка от тях е не по-малка от 150 часа.

По време на лекциите той не сядал нито за минута.

Според него енергията на заинтересованите слушатели дава огромно количество енергия.

Не трябва да се концентрираме върху себе си, търсете интересни, и не много събеседници.

Прекарвайте повече време в общуване със семейството.

Самият лекар отпразнува 105 години в обкръжението на 50 роднини на екзотичен остров.

5. Не забравяй за възрастта

Живей активно, това не означава да се раздаваш на 100%, както правят младежите.

Да започнеш да танцуваш брейк на 80 години, не е нормално.

Ако забравяш за възрастта си, това означава, че си на прага на старческо слабоумие, което създава проблеми на теб и на твоите мисли.

Надявай се на себе си, а не на своите лекари

Разбира се, не трябва да се пренебрегват посещенията при специалист, но не трябва да се издигат в култ.

Самият Хинорара всяка година си е правил профилактични изследвания, но се отнасял с повишено внимание към заключенията на лекарите.

Повече ядене и по-малко сън – топ 5 тайни на японското дълголетие
Оценете публикацията

Мария
Написана от Мария януари 22, 2018 16:26
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

TeMax София открива врати
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи