Предменструален синдром

Мария
Написана от Мария октомври 18, 2014 12:59

Предменструален синдром

Акценти:

  • Причинява ли се предменструалния синдром от лоши хранителни навици?
  • Затихват ли симптомите на ПМС след започване на менструалния цикъл?
  • Какви са клиничните изяви на предменструалното дисфорично разстройство?
  • Какво представлява то?

Свързани:

loading...

Описание

Предменструален синдром /ПМС/ е състояние, характеризиращо се с голямо многообразие от симптоми, като промени в настроението, напрежение на гърдите, усещане за глад, умора, раздразнителност и депресия.

Изчислено е, че приблизително 3 на всеки 4 жени, които имат менструален синдром страдат от някаква форма на ПМС.

Най-силно изявени са симптомите в края на третото и началото четвъртото десетилетие на живота на жената.

Изявите на синдрома се развиват по един предсказуем начин.

Но физиологичните и емоционалните промени, които изпитва жената по време на ПМС е възможно да бъдат особено интензивни в някои месеци и само леко доловими в други.

И все пак не е нужно да позволявате на тези промени да контролират живота ви. Лечение и промени в начина на живот могат да бъдат полезни за намаляване или управление на изявите на синдрома.

Какви са симптомите?

Емоционални и поведенчески изяви:

• Напрежение и тревожност;
• Депресивно настроение;
• Понякога се случва жените, страдащи от синдрома да плачат кълнейки или проклинайки някого;
• Честа смяна на настроенията и раздразнителност или гняв;
• Трудно заспиване /безсъние/;
• Социална самоизолация;
• Нарушено способност за концентрация;

Физиологични признаци и симптоми:

• Ставни или мускулни болки;
• Главоболие;
• Умора;
• Наддаване на тегло, което се дължи на задържане на течности;

Въпреки че списъкът с възможните изяви на ПМС е дълъг, при повечето жени се проявяват само някои от тях.

Някои жени възприемат физическата болка и емоционалния стрес за достатъчно силни и така им позволяват да се отразят негативно на тяхното ежедневие и обичайни дейности.

Независимо от остротата на изявите, те напълно затихват, когато започне менструалния цикъл.

Но при някои жени, ПМС протича в много тежка форма, която има собствено наименование.

Предменструално дисфорично разстройство, което предизвиква появата на много интензивни симптоми като тежка депресия, понякога дори се стига до там, че жената е възможно да започне да мисли за самоубийство.

Други възможни изяви са: чувство за безнадеждност, ниско самочувствие, силен гняв и много силна тревожност.

Кога трябва да се потърси лекарска помощ?

Ако смятате, че не успявате да се справите с промените, настъпващи поради ПМС, както и когато признаците и симптомите сериозно засягат здравето ви и ежедневните ви дейности, потърсете лекарска помощ.

Какви са причините?

Точно от какво се причинява синдрома към настоящия момент не е известно на медицинската наука. Но за идентифицирани няколко, допринасящи фактори:

Промени в хормоналните нива, свързани с настъпването на месечния цикъл – изявите на синдрома се явяват резултат от промени в нивата на женските полови хормони преди менструация, тъй като изчезват при бременност и менопауза.

Химически изменения в мозъка – колебанията в нивата на серотонина в мозъка се смята, че осъществяват контрол при формиране на настроенията и вероятно предизвикват симптомите на ПМС.

Недостатъчното количество на серотонина е възможно да се окаже допринасящ фактор за предменструалната депресия, както и за умората, желанието за храна и проблемите в съня;

Стрес – установено е, че стресът изостря някои от симптомите на ПМС;

Лоши хранителни навици – някои от симптомите са свързани с ниските нива витамините и солите в организма.

А други възможни допринасящи фактори са яденето на прекалено много солени храни, които предизвикват задържане на течности.

Честата употреба на алкохол и кофеинови напитки могат да предизвикват промени в настроението и впоследствие липса на енергия.

Лечение на предменструален синдром

Записвайте си в продължение на няколко месеца, факторите, които провокират симптомите ви, например определени стресови ситуации или консумацията на определени храни.

Това ще ви даде известна сигурност, тъй като например когато попаднете в определена стресова ситуация предварително ще знаете как да реагирате и съответно да я избегнете.

Мария
Написана от Мария октомври 18, 2014 12:59
Напиши коментар

1 Коментар

  1. deni март 1, 09:34

    i neshto ne vidqh koe to4no e le4enieto

    Отговори на този коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи