Признаха за полезна диетата на Планината от „Игра на тронове“

Мария
Написана от Мария май 18, 2016 15:35

Признаха за полезна диетата на Планината от „Игра на тронове“

Специалистите анализирали диетата, на която е един от най-силните хора на планетата, исландецът Хафтор Бернсон.

Експертите стигнали до заключението, че основният елемент на неговото меню, е полезен и за обикновените хора – високото съдържание на висококачествен белтък, който следва да се яде на малки порции в рамките на деня.

Бернсон, чийто ръст е 2 метра и 6 сантиметра, а теглото му 180 килограма, разказва в социалните мрежи за своя дневен режим и хранителен режим в рамките на подготовка за участие в състезанията за Най-силният човек на планетата. Но предупреждава, че не препоръчва многократното повторение на режима.

• Неговата първа тренировка започва в 6:50 сутринта, като през това време приема комплекс от аминокиселини с разклонени странични вериги, аминокиселината глутамин – приемът на тези стимулиращи препарати още няколко пъти в рамките на деня и изяжда шепа бадеми.
• В 7:30 часа Бернсон прави първата си закуска – 8 яйца, 200 грама овесени ядки с боровинки, ягоди и авокадо.
• В 9:30 часа изяжда 400 грама говеждо, 400 грама сладък картоф, а също малко спанак и зелени зеленчуци.
• За обяд – 400 грама пилешко, 400 грама картофи, зелени зеленчуци и малко плодове.
• В 2 часа следобяд смесва на блендер 150 грама овесени ядки или сладък картоф, 2 банана, 150 грама оризови трици, замразени плодове, шепа бадеми, фъстъчено масло и глутамин.
• В 17:30 часа – 60 грама протеин на прах и 2 банана;
• В 18:00 часа – половин кило говеждо с картофи и зелени зеленчуци;
• В 20:30 часа – 500 грама сьомга и 500 грама сладък картоф;
• В 22:30 – или белтъчна храна, или 6 яйца, а също и авокадо, 30 грама бадем и 50 грама фъстъчено масло. Освен това посред нощ Планината се подкрепя със сурови яйца. През деня пие много вода и сокове.

Общо за един ден Бернсон яде 10 пъти и приема 12 хиляди килокалории, което с 5 пъти превишава нормата за средностатистическия мъж на зряла възраст.

Специалисти по спортно хранене от британски университет задават въпроса, помага ли тази диета на Бернсън да спечели титлата на най-силния мъж на света, и може ли да се оптимизира по такъв начин, че да стане полезна и за обикновените хора.

Учените се съмняват в ефективността на аминокиселините като добавки, приемани от Бернсон.

Няма никакви потвърждения, че са по-ефективни за стимулиране растежа на мускулната маса, отколкото например висококачественият белтък, съдържащ се в млякото, отбелязват те.

Освен това обикновеното мляко и шоколадовото такова са добър източник на лесни за усвояване калории. Ефективността на добавката глутамин за усилване на издръжливостта също научно не е потвърдена.

Специалистите като цяло одобряват количеството белтъци и въглехидрати, употребявани от Бернсон при всяко хранене и за денонощие, а също и режимът на тяхното потребление.

Разчетите показват, че за максимална стимулация на растежа на мускулите мъжете с такива параметри на тялото трябва да изяждат приблизително 70 грама белтък на едно хранене.При Бернсон този показател се колебае в интервал от 50 до 150 грама.

Освен това честите приеми на храна позволяват на белтъка добре да се усвоява и да стимулира издръжливостта. За средностатистическия мъж нормалната доза протеини са приблизително 30 грама на всеки 3-4 часа.

Интензивният тренировъчен режим на Бернсон изисква приблизително 5-7 грама въглехидрати на килограм тегло дневно, което в неговия случай е 900-1200 грама дневно и съответства на приблизително на този обем, който той употребява.

Мария
Написана от Мария май 18, 2016 15:35
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи