Псевдоздравословни решения – как сами погубваме своето здраве

Мария
Написана от Мария май 14, 2018 19:52

Псевдоздравословни решения – как сами погубваме своето здраве

Акценти:

  • Функция - нормализирине
  • Мазнини - ненаситени
  • Холестерол - плаки

Свързани:

Не всичко, което блести е злато.

С тази фраза, може би, могат да се характеризират и множество съвременни съвети за здравословно хранене, които често стават повод за бурни обсъждания.

От тях се интересуват стотици хиляди, и дори милиони граждани по цял свят.

За много хора е достатъчно да прочетат за тях в лъскаво списание или в интернет.

И са готови веднага да изпитат тези съвети върху себе си.

Пълнят хладилника само с полезни храни и съставят списък със строги ограничения.

Малко хора се замислят, че този радикален подход може да не се окаже просто безполезен, но може и да навреди на здравето.

Какви псевдоздравословни решения са популярни днес и каква е обратната страна на медала?

1. Пълно изключване на мазнините

Много фенове на здравословното хранене са убедени, че колкото по-малко мазнини употребяват, толкова по-здравословно се хранят.

Но подобна полза е доста съмнителна, тъй като мазнините са незаменими за усвояване на определени витамини, и по-точно А, Е, D и К.

Мазнините са необходими за нормално функциониране на нервната система, синтез на някои хормони и минимизиране на загубата на топлина през зимата.

Мазнините са наситени и ненаситени.

Първите в голямо количество се съдържат в кравето масло, сланината, мазното месо и в различните субпродукти.

Прекомерната употреба на наситени мазнини повишава риска от сърдечно-съдови заболявания.

Основни източници на ненаитени мазнини са растителни масла и риба.

Те са много полезни за здравето, като понижават нивата на лошия холестерол в кръвта.

Но и от наситените мазнини не трябва да се отказваме напълно, тъй като са необходими за функциониране на всички системи, и най-вече за щитовидната жлеза.

Според официалните препоръки на СЗО за хранене:

• Мъжете на зряла възраст трябва да приемат на ден по 2500 килокалории, а жените – 2000;
• Общата норма за потребление за мъже е 83 грама, а за жени – до 67 грама;

• Количеството наситени мазнини в дневното хранене за мъже не трябва да превишава 28 грама, 250 калории, за жени – 22 грама, 200 калории;

За да не навредим на здравето, е достатъчно да следим какво количество наситени мазнини, а не напълно да ги изключим от своето меню.

2. Подсладителите са по-полезни от захарта

Еднозначно по-добър вариант, ако става въпрос за диабет.

А средностатистическият здрав човек не трябва да спира захарта, тъй като липсата на захар може неблагоприятно да се отрази на състоянието на организма:

• Захарта е незаменима за нормалния енергиен обмен в главния и в гръбначния мозък;
• В пъти понижава риска от образуване на т.нар. плаки от холестерол по стените на кръвоносните съдове;

• Според изследванията хората, които ядат сладко, много по-рядко развиват артрит;
• Умерената употреба на захар спомага за нормализиране функцията на черния дроб и на далака;

Ползите от захарта за организма могат да се описват дълго, но най-важното е да се помни, че става въпрос само за умерена употреба.

3. Пречистване и отслабване с активен въглен

Пречистването на организма с активен въглен е още едно ноу-хау от привържениците на различни детокс-програми.

Те съветват препаратът да се употребява, разреден във вода, а също да се нанася на кожата.

Но заедно с остатъците от храна активният въглен абсорбира и полезните хранителни вещества, които би трябвало да се използват от организма.

Псевдоздравословни решения – как сами погубваме своето здраве
Оценете публикацията

Мария
Написана от Мария май 14, 2018 19:52
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи