С какво да се храните, за да не мръзнете и да не се разболявате през зимата

Мария
Написана от Мария януари 24, 2016 14:33

С какво да се храните, за да не мръзнете и да не се разболявате през зимата

Акценти:

  • Витамини - зима
  • Нормално храносмилане - микроелементи
  • Зеленчуци - консумация

Свързани:

loading...

Правилното хранене помага за поддържане на имунитета, за доброто настроение и да не се трупат излишни килограми.

Как трябва да се храним през зимата – по-рядко или по-често в сравнение с летните месеци?

Режимът на хранене през студеното време от годината не се отличава от летния – 4-5 пъти дневно, без да се прекалява. Правилното ежедневно меню помага не са за поддържане на нормално тегло, но дори и за справянето с излишните килограми.

Необходимо е задължително в менюто да присъстват млечнокисели продукти, и разбира се плодове и зеленчуци. Месо е желателно да се консумира не по-често от 2 пъти седмично.

През останалите дни за предпочитане е яденето на риба, сирена, бобови, ядки, яйце, извара.

Като изготвяте зимното си меню, следва да включвате, освен каши, и  супи, включително и зеленчукови, с пилешко, и бобови.

Никаква полза няма от супите с брашно или сметана, това са излишни калории. Храната не трябва да се консумира твърде гореща, тъй като организмът ще трябва да разходва енергия за охлаждането ѝ.

За най-приемлива се смята температурата от 40-50 градуса по Целзий.

Необходимо ли е през студеното време от годината да се пие по-малко вода

Някои диетолози наистина смятат, че когато времето е студено трябва да се пие съвсем малко вода. Но пък други предупреждават за подобни ограничения. Например, студеният въздух, както и горещият през лятото, изсушава кожата, и за да разреши проблема, е необходимо задължително да се пие вода.

Водата е необходима за правилното храносмилане, за работата на кръвоносната система. Въпреки че през зимата се потим по-малко, все пак продължаваме да губим не малко течности – при леден въздух се изпарява при дишането.

Казано на кратко, питейната вода няма с какво да се замени, тъй като поддържа нашия организъм в тонуса, увеличава еластичността на кожата и предотвратява прекомерното изсушаване.

Така че през зимата е за предпочитане да продължим да спазваме питейния си режим. Кафето е по-добре да се ограничи, като се замени с билков чай или с компот от сушени плодове. Преди лягане е добре да се пие топъл слаб чай. И не забравяйте за обикновената вода.

Какво през зимата е по-полезно – плодовете, зеленчуците или зърнените и месото?

Това е най-неправилното поставяне на въпроса. Диетолозите са убедени, че на организма му е необходимо всичко – белтъчини, мазнини и въглехидрати.

На първо място са необходими белтъци – около 100 грама на ден. Това трябва да бъдат не само белтъци от животински произход, като например месо и риба, но и от растителен – пшеница, елда, овесени ядки.

Трябва да се има предвид, че кашите, сред които и овесената, няма да навредят само, ако се употребяват умерено.

Овесената каша все пак е незаменима за нормалното храносмилане, поради тази причина диетолозите препоръчват задължително да се включва в ежедневното меню. Що се отнася до елдата, то тя осигурява на организма микроелементи и витамини. Оризът също е полезен, но най-добре неочистен, тъй като калоричен. През студеното време за предпочитане е да се консумира със зеленчуци и такива гарнитури.

През зимата не може да се мине без витамини. Диетолози твърдят, че е необходимо ежедневно да се употребяват различни плодове и зеленчуци. Не трябва да се прекратява употребата на сурови зеленчуци, като много полезни са салатите от цвекло, моркови и зеле.

Мария
Написана от Мария януари 24, 2016 14:33
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи