Сън при болки в кръста – как да осигурим на тялото пълноценен отдих

Мария
Написана от Мария януари 19, 2018 22:28

Сън при болки в кръста – как да осигурим на тялото пълноценен отдих

За всеки човек са важно ежедневно мероприятие е нощният отдих с пълноценен по продължителност сън. Пълноценният сън е гаранция за добро настроение и висока работоспособност, но само не и в ситуациите при болки в кръста. Неприятното мъчително усещане буквално ни съсипва деня, а през нощта не ни оставя да се наспим. Причините за болките в кръста е възможно да са различни заболявания и травми на гърба, патологични процеси. Но без значение от тях, е необходимо да организираме нощния сън така, че да намалим болките и максимално да облекчим състоянието. Какво може да се направи?
Причина за болки в кръста – умора, травми, заболявания
При относително здрави и млади хора най-честата причина за неприятни усещания в кръста са умора и пренапрягане на мускулите. Тогава след кратък отдих и прием на топла вана дискомфортът минава. Ако пък това е силна и остра болка, възникнала внезапно или формираща се с течение на времето, причини могат да бъдат заболявания на опорно-двигателния апарат или проблеми с периферните нерви.
Възможна е болка в кръста от първичен характер, обикновено причините за нея са заболявания, свързани със скелетните мускули и с гръбнака. Най-често това е остеохондроза с прогресиращи дегенеративни изменения в областта на междупрешленните дискове и на самите тела на прешлените. Друга причина може да е спондилоартроза – увреждане на ставите между прешлените.
Причините за болките от друг характер се отнасят към вторичните и могат да се предизвикат от:
• сколиотична деформация на гръбначния стълб;
• инфекциозни заболявания, локализирани в тъканите на гръбначния стълб;
Болезнеността може да възникне в резултат на остеопороза, болест на Бехтерев или новообразувания в областта около прешлените. Често болката е симптом на травма на гърба, дори и да се е оказала незначителна:
• скачане от високо;
• падане по гръб;
До болки в гърба и кръста може да се стигне, вследствие на много други причини, които може да разбере единствено лекар.
Организация на отдих на фона на болезненост в гърба
За да си почиват напрегнатите мускули е важно да подберем правилната поза в леглото. Сънят по корем води до напрягане на мускулите и усилване на болезнеността, затова трябва да спим с леко свити крака в коленете. Така се намалява напрежението върху широките гръбни мускули. Възглавницата трябва да се подлага под областта само под главата и шията, гърбът и раменете трябва да лежат на матрака. Разгъването на коленете с изпъване на краката по време на сън предизвиква болки в кръста.
Сън по корем – малки хитрости
Ако поради травми или други обстоятелства можем да спим само по корем, за облекчаване на болката помагат подръчни средства. Под слабинната област и таза може да се сложи възглавница или сгъната хавлия. Това е необходимо, за да не се напрягат мускулите в зоната на кръста.
Как да ставаме сутрин от леглото при болки?
Освен че пълноценният нощен сън е важен, е необходимо след събуждане да стане от леглото така че да не усилваме болката. След като се събудим е необходимо да раздвижим мускулите на ръцете и краката, като няколко пъти ги свием и отпуснем още в леглото. След това трябва бавно, ако сме спали по гръб, да пуснем единия крак на земята и плавно да пренесем тежестта на цялото върху ръцете и крака опора.

Сън при болки в кръста – как да осигурим на тялото пълноценен отдих
Оценете публикацията

Мария
Написана от Мария януари 19, 2018 22:28
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи