Следродилен косопад – топ 6 съвета как да се преборим

Мария
Написана от Мария февруари 13, 2017 08:46

Следродилен косопад – топ 6 съвета как да се преборим

Акценти:

  • Кокосово масло - косопад
  • Биотин - растеж на косата
  • Витамини - група В

Свързани:

Косопадът е проблем, с който поне веднъж в живота се сблъсква всяка жена.

Причините за косопад може да са различни фактори.

Днес ще разгледаме по-подробно на какво се дължи капещата коса след раждането.

Какви са причините и как да се борим с тях?

1. Правилна грижа за косата

С появата на нов член на семейството на майчините плещи падат множество задължения.

Това обаче не е повод младите майки да пренебрегват грижите за себе си.

От това как жената се грижи за своето тяло и здраве сега, зависи как ще изглежда в бъдеще.

За косата е необходима постоянна грижа, а именно:

• Необходимо е косата да се мие по 2-3 пъти седмично, като се ползват меки, щадящи шампоани.

• Водата не трябва да е твърде гореща. Достатъчно е да бъде на стайна температура или малко по-топла.

• Мократа коса не трябва да се разресва. Под тежестта на излишната влага има голям риск от травмиране на косъма.

Необходимо е косата да е пусната, докато напълно изсъхне.

• Косата трябва да се оставя да си изсъхне, без да използва сешоар.

• Козметиката за коса трябва да съответства на нейния тип.

2. Косопад и стрес

Грижата за новородено не е най-леката задача.

Вълненията, постоянното недоспиване, смяната на режима, продължителната умора стресират организма.

Това се отразява неблагоприятно на състоянието на косата.

Проблемът е, че стресиращите фактори не могат да се изолират напълно, но все пак е възможно да се предприеме нещо.

Пълноценен сън, 30-минутна медитация, йога, всичко това помага за справяне със стреса или дори за предотвратяване на неговата поява.

Помолете близките за помощ.

Най-важното необходимо за детето е здрава и щастлива майка, а почивката и положителните емоции са много важни за всеки човек.

3. Правилното хранене – най-важната компонента на здравето

Пълноценното хранене гарантира благосъстоянието на целия организъм и на косата в частност.

Ако е правилно и балансирано, косопадът ще намалее.

За предпочитане са храни, богати на сяра, цинк, магнезий, желязо и селен.

Също много полезни за здравето на косата са витамините Е, А, С и В.

4. Масло за масаж

Грижата за косата не се ограничава с употребата на козметични средства.

Масажите позволяват да се увеличи притокът на кръв към масажирания участък, кожата на главата не е изключение.

Усиленото кръвообращение в тази област помага за по-пълноценно подхранване на корените на косата.

За масаж могат да се използва масло от кайсиеви костилки, кокосово масло, от репей или зехтин.

За провеждане на процедурата на краищата на пръстите се нанася малко количество масло.

След това с масажиращи движения се втрива в скалпа в продължение на 10-15 минути, и не се отмива за една нощ.

На сутринта остатъците от средството се измиват с топла течаща вода с мек шампоан.

Тази процедура се провежда не по-често от 2-3 пъти седмично.

5. Биотин за растеж на косата

Честа причина за косопад е недостигът на полезни вещества.

Комплексът витамини от група В, включително и веществото биотин, помагат за преработване на белтъци, мазнини и въглехидрати.

Получава се от хранителните продукти, биодобавките или средства по грижа за косата – шампоани, маски, кондиционери, обогатени с биотин.

6. Кокосово масло против косопад

Използва се главно за масаж. Нанася в корените на косата и се оставя за 15 минути, като косата се увива с фолио.

След това косата се измива с топла или хладка вода.

Следродилен косопад – топ 6 съвета как да се преборим
4.4 (88.95%) 38 глас[а]

Мария
Написана от Мария февруари 13, 2017 08:46
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи